کاهش هزینه‌های ۵۰ میلیارد ریالی دولت با آزادپز شدن ۴۰ درصد نانوایی‌‌‌‌ها

کاهش هزینه‌های ۵۰ میلیارد ریالی دولت با آزادپز شدن ۴۰ درصد نانوایی‌‌‌‌ها  رییس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران گفت: با آزادپز شدن ۴۰ درصد نانوایی‌‌‌‌ها در سال‌های اخیر حدود ۵ میلیارد تومان به دولت کمک شده است. محمدرضا نظرنژاد در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: نانوایان آزادپز آرد مورد نیاز نانوایی را […]

کاهش هزینه‌های ۵۰ میلیارد ریالی دولت با آزادپز شدن ۴۰ درصد نانوایی‌‌‌‌ها

 رییس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران گفت: با آزادپز شدن ۴۰ درصد نانوایی‌‌‌‌ها در سال‌های اخیر حدود ۵ میلیارد تومان به دولت کمک شده است.

محمدرضا نظرنژاد در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: نانوایان آزادپز آرد مورد نیاز نانوایی را خودشان تأمین می‌کنند که این مسأله در افزایش کیفیت نان نیز تأثیر مثبتی داشته است.

وی با بیان این‌که اگر فعالیت همه نانوایان به صورت آزادپز باشد، کیفیت نان نیز افزایش خواهد یافت، ادامه ‌داد: اکنون در تهران ۴۰ درصد نانوایی‌‌‌‌ها به صورت آزادپز و ۶۰ درصد به صورت دولتی فعالیت می‌کنند.

رییس اتحادیه نانوایان سنگک تهران با بیان این‌که تولید نان باکیفیت بالا نیاز به آرد با کیفیت دارد، خاطرنشان‌ کرد: دولت باید در کنار صادرات گندم، واردات را نیز در دستور کار داشته باشد تا با مخلوط کردن آرد انبار شده با آرد با کیفیت، نان بهتری به دست خریدار برسد.

نظرنژاد خواستار تحویل آرد مرغوب به نانوایان سنگکی شد و در ادامه از ثابت ماندن قیمت نان در  ۳ سال اخیر گلایه کرد و گفت: با توجه به این‌که نرخ حامل‌های انرژی شامل آب، برق ‌و گاز و یا دستمزد نیروی کار طی سال‌های اخیر افزایش داشته اما بهای نان در این مدت تغییری نداشته که موجب نارضایتی نانوایان شده است.

 

وی افزود: یک واحد نانوایی هزینه‌های سربار خودش را دارد که شامل قیمت حامل‌های انرژی، مالیات، عوارض شهرداری، بهداشت و بیمه می‌شود و اکنون تنها نانوایان هستند که با نرخ ۳ سال پیش کار می‌کنند.