انتقاد معاون وزیر ارتباطات از برگزاری مزایده اپراتورهای خصوصی پست

انتقاد معاون وزیر ارتباطات از برگزاری مزایده اپراتورهای خصوصی پست مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با تغییر روند فناوری کار باجه‌های قبول پستی و دفاتر پیشخوان دولت کاهش خواهد یافت و از این رو علاقه‌مند به تبدیل دفاتر به یک اپراتور پستی بودم تا علاوه بر باجه قبول، دیگر مراحل پستی را نیز انجام دهند. […]

انتقاد معاون وزیر ارتباطات از برگزاری مزایده اپراتورهای خصوصی پست

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با تغییر روند فناوری کار باجه‌های قبول پستی و دفاتر پیشخوان دولت کاهش خواهد یافت و از این رو علاقه‌مند به تبدیل دفاتر به یک اپراتور پستی بودم تا علاوه بر باجه قبول، دیگر مراحل پستی را نیز انجام دهند.

حسین مهری در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به برگزاری مزایده انتخاب دو اپراتور پستی خصوصی و عدم موفقیت دفاتر پیشخوان دولت در دریافت این پروانه، اظهار داشت: علاقه‌مند بودم دفاتر پیشخوان دولت یک اپراتور پستی شوند و این بهترین کار بود که دفاتر تنها باجه قبول نباشند و تمام مراحل پستی را بر عهده بگیرند.

مدیرعامل شرکت ملی پست توضیح داد: زیرا باجه‌های قبول در دنیا رو به کاهش است و خدمات الکترونیکی و اپلیکیشن‌‌‌ها در حال جایگزینی با باجه‌های قبول هستند.

وی ادامه داد: با تغییر روند تکنولوژی و تغییر نیازهای مردم، مشتریان برای دریافت خدمت کم‌تر تمایل به مراجعه حضوری به باجه‌های قبول دارند و حتی بسیاری از خدمات نیابتی پستی نیز به سمت الکترونیکی شدن سوق یافته‌اند.

مهری خاطرنشان کرد: البته این تغییر روند در افزایش دقت، افزایش سرعت، کاهش هزینه، سالم‌سازی محیط و افزایش بهره‌وری تأثیر مثبت دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با تغییر روند اگر چه دفاتر به‌طور کامل تعطیل نمی‌شوند اما حجم کار آنها به‌طور محسوس کاهش پیدا خواهد کرد همچنان که شاهد کاهش روزبه‌روز حجم کار دفاتر هستیم.

وی افزود: به عنوان راه‌حل این موضوع تلاش می‌کنیم خدمات دفاتر را متنوع کنیم و آیین‌نامه‌ای که برای ارایه خدمات الکترونیکی در رگولاتوری در حال تدوین است در رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که حسین‌مهری در روز خبرنگار نیز خطاب به خبرنگاران گفت: قصد داریم از توان بخش خصوصی به‌طور کامل استفاده کنیم، گفت: برنامه دولت برای کاهش تصدی‌گری در این زمینه است و به همین جهت با توانمندسازی بخش‌های خصوصی همچون پیشخوان‌‌‌ها که بازوان توانمند شرکت پست هستند، این عمل را انجام می‌دهیم.

 

وی فعالیت دیگر شرکت پست را کسب و کار الکترونیکی دانست و افزود: جلسات مشترکی با سازمان توسعه تجارت وزارت صنایع داشتیم و توافقات خوبی در این زمینه داشتیم و امیدواریم در آینده آیین‌نامه‌ای مشخص به وجود بیاید که وظیفه هر کدام از بخش‌ها را از هم تبیین کند.