وجود فساد در نظام اداری از مهم‌ترین دلایل محدویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی است

وزیر صمت  وجود فساد در نظام اداری از مهم‌ترین دلایل محدویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش ایثارگران و بسیجیان این وزارتخانه گفت: یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور متأسفانه وجود فساد در نظام اداری ماست که باید با آن مبارزه کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی […]

وزیر صمت

 وجود فساد در نظام اداری از مهم‌ترین دلایل محدویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش ایثارگران و بسیجیان این وزارتخانه گفت: یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور متأسفانه وجود فساد در نظام اداری ماست که باید با آن مبارزه کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی وزارت صنعت، محمدشریعتمداری تأکیدکرد: در این زمینه اول از همه خود دولت باید متکفل این امر باشد.

وی ادامه داد: بنده از فساد خرد و کلان در دستگاه اداری مربوط به این وزارتخانه نمی‌گذرم و همه تلاشم را برای برخورد با این تخلفات انجام خواهم داد.

وی افزود: همکارانم در دستگاه نظارتی مستقر در وزارتخانه نیز مکلفند با همه مظاهر فساد به‌شدت برخورد کنند.

وی ادامه داد: همه ما به عنوان کسانی که مدعی فرهنگ بسیج و ایثارگری هستیم این وظیفه مهم را داریم که خودمان مظهر استفاده از تولید ملی باشیم و از کالای قاچاق و حتی کالای خارجی استفاده نکنیم.

وزیر صنعت افزود: یکی از مهم‌ترین حمایت‌ها از تولید ملی، ‏ایجاد فرهنگ حمایت از تولید داخلی در جامعه است یعنی این‌که کاری کنیم تا استفاده از تولید ملی باعث افتخار و ارزش و استفاده از کالای خارجی حتی کالایی که به صورت قانونی وارد کشور شده یک اقدام غیرارزشی محسوب شود.

شریعتمداری اضافه کرد: باید با اخلاق و رعایت همه اصول، بدون پرده‌دری و ریختن آبرو و حیثیت کسی، اطلاعاتی که فکر می‌کنیم صحیح هست و به بهتر شدن فضای اداری و جامعه ما کمک می‌کند را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دهیم.

وی خاطرنشان‌ساخت: شفافیت قوانین و برداشتن مقررات پیچیده، کوچک کردن و چابک کردن نظام اداری، سپردن کار به مردم، نشاندن دولت در جایگاه سیاستی، هادی و مشوق و همچنین دور کردن دولت از فعالیت‌هایی که ما به آن اعمال تصدی می‏گوییم و بردن دولت به سمتی که ما به آن اعمال حاکمیت گفته می‌شود، مجموعه ‏اقداماتی است که می‌تواند از فساد جلوگیری کند و ما باید این مسیر را در نظام اداری کشور به‌کار گیریم.

هجمه اقتصادی بعد از شبیخون فرهنگی

وزیر صنعت در ادامه افزود: بعد از شبیخون فرهنگی یکی از هجمه‌های اساسی نظام استکبار علیه جمهوری‌اسلامی‌ایران، هجمه اقتصادی است.

وی گفت: محاصره، تحریم و تحمیل برخی از روابط و مقررات بین‌المللی همه ابزارهایی است که تنها به دلیل استقلال نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران علیه این نظام مقدس به‌کار گرفته شده است.

شریعتمداری خاطرنشان ساخت: حرکت در جهت ایجاد یک اقتصاد مقاوم و به فرموده رهبر معظم انقلاب به سمت اقتصاد مقاومتی، یک حرکت ایثارگرانه و مجاهدانه و بسیج یکی از مهم‌ترین و شایسته‌‌ترین ارکان تحقق این هدف است.

وزیر صنعت، تولید ملی و حفاظت از آن را یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌ها برشمرد و گفت: بسیجی‌های ما در عرصه فعالیت‌های اقتصادی باید حامی تولید ملی باشند.

وی ادامه داد: نهضت پاسداری و حمایت از تولید ملی یکی از مهم‌ترین اهداف بسیجی‌های کشور ما در همه دستگاه‌ها، آحاد ملت، اقشار و طبقات است؛ البته وزارتخانه مسؤول تولید در حوزه صنعتی و معدنی، وزارت صنعت و معدن و تجارت باشد.

وی تأکیدکرد: باید با اصلاح و سهل کردن مقررات فعالیت‌های اقتصادی، شرایط تولید داخلی را به‌گونه ‏‏‏ای ‏فراهم کنیم تا کالای وارداتی خارجی حتی به صورت قاچاق امکان رقابت در عرصه تولید داخلی با کالای مشابه خودش را نداشته باشد.

 

وی تصریح‌کرد: بسیج باید یکی از وظایف خود را مبارزه با ورود کالای غیرقانونی به مرزهای کشور قرار دهد.