صدور مجوز ترک‌تشریفات مناقصه برای سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه

  استاندار مرکزی اعلام‌کرد صدور مجوز ترک‌تشریفات مناقصه برای سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه استاندار مرکزی گفت: معوقات مزدی کارگران آذرآب و هپکو با پیگیری‌های وزیر تعاون و مسؤولان استانی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد. محمودزمانی‌قمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهارکرد‌: ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این […]

 

استاندار مرکزی اعلام‌کرد

صدور مجوز ترک‌تشریفات مناقصه برای سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه

استاندار مرکزی گفت: معوقات مزدی کارگران آذرآب و هپکو با پیگیری‌های وزیر تعاون و مسؤولان استانی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد.

محمودزمانی‌قمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهارکرد‌: ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به‌کارگران آذرآب اختصاص یافت و ۷ میلیارد تومان هم به حساب کارگران هپکو واریز شد.

وی افزود: تقریباً با کارگران آذرآب تصفیه حساب شده و بخشی از مطالبات مزدی هپکو باقی مانده که در روزهای آینده امید است پرداخت شود.

استاندار مرکزی یادآورشد: آنچه در مورد اقدام برای پرداخت مطالبات کارگران بوده انجام شده و از کارگران هپکو و آذرآب می‌خواهم بعد از تعطیلات چرخ تولید را مجدداً به حرکت درآوردند.

زمانی ادامه‌داد: ما هم به سمت تجدید قراردادهای هپکو حرکت می‌کنیم و مجوز ترک‌تشریفات مناقصه برای سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه را صادر می‌کنیم.

وی اضافه‌کرد: تقریباً با کارگران آذرآب تصفیه حساب شده و بخشی از مطالبات مزدی کارگران هپکو باقی مانده است که امیدواریم در روزهای آینده پرداخت شود.

زمانی‌قمی یادآور شد: آنچه در مورد اقدام برای پرداخت مطالبات کارگران بوده انجام شده و از کارگران هپکو و آذرآب می‌خواهم بعد از تعطیلات، چرخ تولید این کارخانه‌ها را مجدداً به حرکت درآورند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم دو کارخانه مهم هپکو و آذراب را در شرایط خوبی برای رونق کار، تولید و اشتغال قرار دهیم.

استاندار مرکزی افزود: با دستور وزیر تعاون تمام دفترچه‌های درمانی کارگران معتبر شده و به آنان خدمات درمانی ارایه می‌شود.

زمانی‌قمی اضافه‌کرد: در آذرآب ما مسؤول موقت تا تشکیل جلسه فوق‌العاده مجمع این شرکت تعیین کردیم که خود هیأت مدیره این کار را کرد و مجرا و مسیر این موضوع قانونی است.

تسهیلات بانکی برای حل مشکل کارگران هپکو و آذرآب اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ‌محمدرضا‌حسین‌زاده،‌ مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور و تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات کارگری شرکت‌های آذرآب و هپکو، بانک ملی ایران ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت آذرآب اختصاص داد.

 

مدیرعامل بانک تجارت هم اعلام‌کرد: بانک تجارت با تخصیص ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات، در پرداخت مطالبات معوق کارگران مجتمع صنعتی هپکوی اراک مشارکت کرده است.