واردات لامپ‌های رشته‌ای ممنوع شد

  طبق مصوبه‌ای از سوی هیأت وزیران در سال جاری سفارش و واردات کلیه لامپ‌های رشته‌ای ممنوع شد. به گزارش ایسنا، در راستای افزایش کیفیت محصولات روشنایی موجود در بازار و به منظور حمایت از عموم مصرف­ کنندگان، مصوبه ممنوعیت تولید و واردات لامپ رشته ­ای در سال “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” به تصویب […]

 

طبق مصوبه‌ای از سوی هیأت وزیران در سال جاری سفارش و واردات کلیه لامپ‌های رشته‌ای ممنوع شد.

به گزارش ایسنا، در راستای افزایش کیفیت محصولات روشنایی موجود در بازار و به منظور حمایت از عموم مصرف­ کنندگان، مصوبه ممنوعیت تولید و واردات لامپ رشته ­ای در سال “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” به تصویب رسید.

بنابراین گزارش: بر اساس مصوبه شماره ۷۱۴۴/ت۵۱۳۴۷ ﻫ مورخ ۲۶/۱/۹۵ هیأت وزیران، پروانه بهره‌برداری کلیه تولیدکنندگان لامپ‌های رشته‌ای با توان بالای ۴۰ وات تا تاریخ ۲۶/۹/۹۵ لغو خواهد شد و تولید کنندگان تا تاریخ مزبور مهلت دارند تا نسبت به جمع‌آوری خطوط تولید خود اقدام کنند. ضمن آن‌که ثبت سفارش و واردات کلیه لامپ ­های رشته‌ای از این پس ممنوع می‌باشد.

 

لازم به ذکر است لامپ‌های التهابی رشته‌ای از جمله محصولات روشنایی با فن‌آوری بسیار قدیمی و منسوخ هستند که آسیب‌های زیادی از دیدگاه افزایش هزینه انرژی خانوار به واسطه مصرف بالای انرژی و آلودگی محیط‌زیست به دلیل راندمان بسیار کم ایجاد می‌کنند همچنین طول عمر بسیار پایین این لامپ‌ها، نیاز به تعویض در زمان‌های کوتاه را به همراه دارد.