عضو کمیسیون عمران مجلس برای ۴۰سال آینده خبر داد واگذاری خدمات CIP فرودگاه امام(ره) با رقمی ناچیز به یک پیمانکار عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: چگونه ممکن است فردی با یک هواپیمای از رده خارج، مجوز شرکت هواپیمایی اخذ کند. به گزارش خانهملت، محمدرضاملکشاهیراد با بیان اینکه توسعه گردشگری باید متناسب با مزیتهای آن رشد […]
عضو کمیسیون عمران مجلس برای ۴۰سال آینده خبر داد
واگذاری خدمات CIP فرودگاه امام(ره) با رقمی ناچیز به یک پیمانکار
عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: چگونه ممکن است فردی با یک هواپیمای از رده خارج، مجوز شرکت هواپیمایی اخذ کند.
به گزارش خانهملت، محمدرضاملکشاهیراد با بیان اینکه توسعه گردشگری باید متناسب با مزیتهای آن رشد کند، گفت: شاید در بسیاری از مناطق ایران یکی از مزیتهایی که میتواند درآمدزایی کرده و متناسب با آن اشتغال ایجاد کند و بخش عمدهای از مشکلات کشور را رفع کند، بخش گردشگری و مزیتهای آن است.
عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی با تأکید بر اینکه باید شراطی مهیا شود که گردشگر وارد ایران شود، افزود: گردشگری که وارد ایران میشود، به امنیت، رفاه، امکانات و وسایل دسترسی به اماکن تاریخی و گردشگری نیاز دارد، که در بخش امنیت، نظام جمهوریاسلامیایران جایگاه ویژهای دارد، چرا که بسیاری از کشورهای منطقه و حتی اروپایی به اندازه ایران امنیت ندارند.
یکی از مهمترین بخشها برای توسعه گردشگری، بحث فرودگاهها است
ملکشاهی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخشها برای توسعه گردشگری، بحث فرودگاهها است، ادامه داد: بسیاری از متخصصان و سرمایهگذاران از طریق فرودگاه وارد کشور میشوند، لذا پیشانی کشور در بدو ورود، فرودگاهها است، یعنی امکانات در یک فرودگاه در لحظه اول ذهن یک گردشگر و یا سرمایهگذار را شکل میدهد.
وی با اشاره به مأموریتهای کمیسیون عمران مجلس برای بازدید از فرودگاهها و بنادر سایر کشورها یادآور شد: بسیاری از کشورهای کوچک در کنار ایران همانند قطر و امارات از نظر فرودگاهی و هواپیمایی با ایران تفاوت زیادی داشته و در جایگاه بالاتری قرار دارند، در حالی که مزیتهای گردشگری ایران و همچنین نیروی انسانی و ثروت ایران قابل مقایسه با این کشورها نیست.
نگاه ایران در حوزه فرودگاهها توسعهمحورانه نیست
نماینده مردم خرمآباد در مجلسشورایاسلامی با بیان اینکه نگاه ایران در حوزه فرودگاهها بسیار کوچک بوده و توسعهمحورانه نیست، افزود: معمولاً مدیران در حوزه فرودگاهی، مدیرانی ضعیف و ناکارآمد بودهاند به ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) که باید پایگاه و مدل بسیار خوب در زمینه شهر فرودگاهی در خاورمیانه باشد، که متأسفانه این امر تاکنون شکل نگرفته است.
عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی، با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) از تمامی فرودگاهها در هر کشور کوچکی، عقب ماندهتر است، تصریحکرد: با توجه به سرعتی که فرودگاه نجف دارد، قطعاً طی سالهای آینده فرودگاه امام خمینی (ره) از این فرودگاه عقب میماند.
خدمات CIP در فرودگاه امام به مدت ۴۰ سال به یک شرکت پیمانکاری واگذار شده است
ملکشاهی با اشاره به شکلگیری تحقیق و تفحص از شرکت فرودگاههای کشور ادامه داد: خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی (ره) با یک رقم بسیار ناچیز به مدت زمان حدود ۴۰ سال به یک شرکت پیمانکاری واگذار شده است، که بسیار جای تعجب دارد، لذا باید مشخص شود که دلایل عقبماندگی فرودگاه امامخمینی(ره) طی سنوات گذشته چه بوده است؟
وی با بیان اینکه عدم توسعه فرودگاه امامخمینی(ره) در سالهای گذشته چه معنایی دارد؟ اظهارکرد: میزان توسعه فرودگاه امامخمینی(ره) راضیکننده نیست و صف عریض و طویل مسافران خارجی و مسافران داخلی در پشت گیتهای بازرسی، ساعتهای طولانی معطل میمانند.
فرودگاه امامخمینی(ره) باید مدل توسعهیافته یک فرودگاه بینالمللی باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گاهی گیتهای بازرسی وجود دارد، اما نیروی کافی برای استقرار در پشت گیتها وجود ندارد، افزود: فرودگاه امامخمینی(ره) باید مدل توسعهیافته یک فرودگاه بینالمللی باشد و بتواند با کشورهای خاورمیانه رقابت کند، اما متأسفانه تجهیزات لازم و وسایل حمل و نقل در این فرودگاه وجود ندارد.
نماینده مردم خرمآباد در مجلسشورایاسلامی، با اشاره به اینکه در بدو ورود به فرودگاههای مختلف دنیا تمامی امکانات برای حمل و نقل مسافر فراهم است، ادامه داد: در فرودگاه امامخمینی(ره) پس از نصب پلکان و پیاده شدن مسافران از هواپیما، باید مسافران منتظر اتوبوس برای حضور در پاویون فرودگاه باشند.
مدیران در حوزه هوایی تحت تکفل جریانات سیاسی هستند
وی با بیان اینکه فرودگاه امامخمینی(ره) به عنوان پیشرفتهترین فرودگاه ایران چنین مشکلاتی دارد، تصریح کرد: اگر بحث سایر فرودگاهها مطرح شود، ناگفتنیهای بسیاری دارد که نشان میدهد وضعیت فرودگاههای کشور تأخیرهای پروازی، وضعیت پروازها، ایمنی فرودگاهها و ناوگان هوایی نابسامان بوده و همگی زیر سؤال هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی با بیان اینکه شرکتها و آژانسهای مسافربری و امکانات آنها همگی زیر سؤال هستند، گفت: چگونه ممکن است فردی با یک هواپیمای از رده خارج، مجوز آژانس و شرکت هواپیمایی اخذ کند، لذا کمیسیون عمران مجلس به موضوع اصلی که نظارت بر فرودگاهها است، ورود کرده و استانداردسازی فرودگاهها را در دستور کار خود قرار میدهد، لذا مدیریت در فرودگاهها باید بازتعریف شود، چراکه در حوزه هوایی مدیران تحت تکفل جریانات سیاسی هستند و به نظرات کارشناسی اهمیتی نمیدهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.