همکاری فرانسه با ایران در به‌روزرسانی آموزش‌های فرودگاهی و هوانوردی

  معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با تأکید بر لزوم به روز رسانی اطلاعات و آموزش‌ها در صنعت فرودگاهی و هوانوردی گفت: تلاش می‌کنیم از دانش کشور فرانسه در صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم. به گزارش فارس، همایش بررسی فرصت‌های همکاری ایران و فرانسه در زمینه آموزش عالی و تخصصی حوزه هوانوردی امروز […]

 

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با تأکید بر لزوم به روز رسانی اطلاعات و آموزش‌ها در صنعت فرودگاهی و هوانوردی گفت: تلاش می‌کنیم از دانش کشور فرانسه در صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم.

به گزارش فارس، همایش بررسی فرصت‌های همکاری ایران و فرانسه در زمینه آموزش عالی و تخصصی حوزه هوانوردی امروز در محل دانشکده صنعت هواپیمایی کشور برگزار شد.

در این مراسم کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی از کشور فرانسه و رییس سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار‌داشت: در صنعت هوانوردی از نیروهای متخصص و مجربی برخوردار هستیم و توانسته‌ایم در بحث توانمندسازی نیروهای صنعت به دستاوردهای بزرگی دست یابیم.

علی عابدزاده ادامه داد: امروز غربی‌‌ها تعجب می‌کنند که ایران چطور در ۳۰ سال گذشته توانسته است هواپیما‌ها را پرواز دهد و در عین حال همه استانداردهای لازم را حفظ کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: پس از اتفاقات اخیر بین‌المللی و برجام لازم بود اطلاعات و آموزش‌ نیروی‌ها متتخصص حمل و نقل هوایی کشور هر چه زودتر به روز شود که این مهم با تعاملات گسترده با کشورهای پیشرفته موفق خواهد شد.

عابدزاده با تأکید بر این‌که صنعت حمل و نقل هوایی صنعتی بین‌المللی و پیشرفته است، گفت: قوانین و مقررات صنعت در همه کشور‌ها یکسان است و در این راستا ما هم باید تعاملات خود را با دنیا حفظ کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با توجه به گسترش حمل و نقل هوایی دنیا نیازمند به روزرسانی آموزش‌های بیش‌تر به نیروهای انسانی خود در بخش فرودگاهی و هوانوردی هستیم، کشور فرانسه نیز امکانات مناسبی در بخش‌های آموزشی دارد و همین دلیلی شد که بخواهیم با فرانسوی‌‌ها موضوع آموزشی نیروی انسانی و تعاملات را دنبال کنیم.

عابدزاده اظهار داشت: فرانسوی‌های در صنعت هوانوردی دنیا قدمتی طولانی دارند، بنابراین از آن‌ها دعوت کرده‌ایم که با متخصصان دانشکده صنعت هواپیمایی کشور همکاری خود را در بخش آموزش و به‌روزرسانی اطلاعات آغاز کنند.

بنابراین گزارش در ادامه این همایش معاون هوانوردی سازمان هوانوردی کشوری با اشاره به ساختارهای صنعت هوانوردی ایران اظهار داشت: با فعالیت مراکز آموزش هواپیمایی در کشور طی سال‌های اخیر به پیشرفت‌های مناسبی دست یافته‌ایم.

محمد خداکرمی افزود: صنعت هوانوردی ایران در سال‌های اخیر بسیار توسعه یافته است به‌طوری که درصدد هستیم ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) را از ۶ میلیون مسافر به ۳۰ میلیون نفر افزایش دهیم.

وی با تأکید بر این‌که برای توسعه صنعت هوانوردی ایران نیازمند همکاری با کشورهای پیشرفته هستیم، گفت: قطعاً با به‌روزرسانی اطلاعات سرویس‌های مناسبی در این صنعت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: برای توسعه صنعت برنامه‌ریزی کرده در فرودگاه‌هایی نظیر مهراباد، هاشمی‌نژاد مشهد، شهید دستغیب شیراز و فرودگاه‌های کیش، قشم و امام خمینی (ره) برنامه‌های توسعه‌ای اجرا شود و در این حوزه باید زمینه‌های لازم برای توسعه صنعت هوانوردی و فرودگاهی فراهم شود.

 

خداکرمی تأکید کرد: تبادل اطلاعات و آموزش‌های صنعت با دنیا و به‌روزرسانی این اطلاعات برای ما اهمیت به‌سزایی دارد.