۲۳۰ شرکت تا پایان سال به مزایده گذاشته می شود

۲۳۰ شرکت تا پایان سال به مزایده گذاشته می شود مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با توجه به مجموعه شرکت‌های گروه یک که در لیست واگذاری‌ها هستند نزدیک به ۲۳۰ شرکت در گروه یک و ۱۰۷ شرکت در گروه دو قرار دارند. جعفرسبحانی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد روند خصوصی‌سازی‌‌ها تا پایان سال اظهار‌کرد: […]

۲۳۰ شرکت تا پایان سال به مزایده گذاشته می شود

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با توجه به مجموعه شرکت‌های گروه یک که در لیست واگذاری‌ها هستند نزدیک به ۲۳۰ شرکت در گروه یک و ۱۰۷ شرکت در گروه دو قرار دارند.

جعفرسبحانی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد روند خصوصی‌سازی‌‌ها تا پایان سال اظهار‌کرد: ۳۳۷ بنگاه و شرکت در لیست واگذاری سال ۹۶ است که ۱۰۷ شرکت از آن زیرمجموعه شرکت‌های گروه دو و باقی‌مانده آن از زیر مجموعه گروه یک هستند که مزایده آنها را تا پایان سال برگزار خواهیم کرد.

 وی‌افزود: برگزاری مزایده برای این شرکت‌ها در تاریخ‌های مقرر جزو کارهای اصلی ماست اما این‌که آیا مزایده‌ها موفقیت‌آمیز باشند یا نباشند مشخص نیست و الان نمی‌توان ارزیابی دقیقی از آن داشت و باید ابتدا مزایده آنها برگزار شود تا وضعیت‌شان مشخص شود.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه‌داد: با توجه به مجموعه شرکت‌های گروه یک که در لیست واگذاری‌ها هستند نزدیک به ۲۳۰ شرکت در گروه یک و ۱۰۷ شرکت در گروه دو قرار دارند.

وی تصریح‌کرد: بخش زیادی از شرکت‌های گروه یک از مجموعه شرکت‌هایی هستند که کنترلی هستند یعنی بخش زیادی از سهام‌شان متعلق به دولت است و امیدوار هستیم که بتوانیم برای همه آنها در زمان باقی مانده سال، مزایده برگزار کنیم و فرایند آن برای درخواست‌ها طی شود.

سبحانی با اشاره به واگذاری‌ها در ۶ ماهه اول سال گفت: در ۶ ماه اول رقمی به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان واگذار کرده‌ایم البته در ۳ ماهه ابتدای سال معمولاً مزایده‌ای نداریم زیرا ابتدا باید مجامع شرکت‌ها برگزار شود و سود و زیان آنها معلوم شود.

 

وی گفت: شرکتی که در اردیبهشت و خرداد قیمت‌گذاری می‌شود، طبیعتاً تا زمانی که مجامع‌شان برگزار شود قیمت‌گذاری‌اش تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. بر این اساس عملکرد سازمان در ۶ ماهه دوم با عملکرد آن در ۶ ماهه اول متفاوت خواهد بود.