رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به سال گذشته خبر داد واردات۸۹۳ میلیون دلاری وسایل نقلیه موتوری رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته واردات وسایل نقلیه موتوری به ارزش ۸۹۳ میلیون دلار رسید، گفت: بنابر آمارهای منتشر شده واردات قطعات منفصله رتبه چهارم از مجموع واردات کالاها […]
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به سال گذشته خبر داد
واردات۸۹۳ میلیون دلاری وسایل نقلیه موتوری
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته واردات وسایل نقلیه موتوری به ارزش ۸۹۳ میلیون دلار رسید، گفت: بنابر آمارهای منتشر شده واردات قطعات منفصله رتبه چهارم از مجموع واردات کالاها به کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش تسنیم، میثم رضایی با اشاره به حجم واردات خودرو و قطعات منفصله برای ساخت خودرو به کشور، اظهار داشت: بنابر آمارهای منتشر شده توسط گمرک کشور، در سال گذشته واردات وسایل نقلیه موتوری در رتبه سوم و واردات قطعات منفصله رتبه چهارم از مجموع واردات کالاها به کشور را به خود اختصاص داده بود.
وی افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته واردات وسایل نقلیه موتوری به ارزش ۸۹۳ میلیون دلار رسید و بعد از آن قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری به ارزش ۷۸۲میلیون دلار بود که این امر نشاندهنده اختلاف کم در مورد ارزش ریالی واردات خودرو و قطعات به کشور است.
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به هیاهوی خودروسازان در مخالفت با واردات تنها برای تأمین منافع خودشان است، گفت: طبق آمار گمرک واردات قطعات چینی که توسط خودروسازان و قطعهسازان به کشور انجام میشود زیان اصلی را متوجه تولید و صنعت خودروی کشورمان کرده است.
وی تصریح کرد: در حالی که واردات خودرو در بالاترین سطح تنها حدود ۷ درصد از میزان تولید را دربرگرفته و تهدیدی برای تولید ملی به حساب نمیآید، همانطور که در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که توسط مجلس شورای اسلامی انجام شد میزان واردات موضوعی نگرانکننده قلمداد نشده بود.
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با تأکید بر قانون شکنی مسؤولان دولتی در قبال واردات خودرو گفت: دولت با تغییر گاه و بیگاه قوانین واردات خودرو تنها درصدد امتیاز دهی به خودروسازان است و در آنسوی میدان خودروسازان نیز با واردات خودرو و قطعات منفصله برای ساحت خودرو در حال تضعیف تولید ملی هستند. به این ترتیب که با نقابی از تولید و اشتغال، تنها صنعت خودروی کشور را دچار آسیب و زیان میکنند.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: خودروسازان با امتیازگیری از دولتهای مختلف در طول ۴ دهه قبل همواره به تولیدات بیکیفیتشان ادامه دادهاند و به دلیل در اختیار داشتن بازاری انحصاری الزامی برای رشد کیفی و تولید رقابتی نمیدیدند، حال آنکه اکنون نیز شاهدیم با ورودشان به عرصه واردات خودرو نیز به سراغ محصولاتی متوسط و البته سودآور رفتهاند.
رضایی اضافه کرد: در شرایطی که انتظار میرود، مسؤولان دولتی و سازمانهای نظارتی با عنایت به آمارهای گمرک و واردات در برابر ورود کالاهای مخرب و غیراصولی بایستند، شاهدیم بیش از دو ماه است که بیهیچ علتی روند واردات قانونی خودرو توسط شرکتهای نماینده و غیررسمی بهطور کل تعطیل شده و کسی پاسخگوی آن نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.