سازمان نظام معلمی باید ایجاد شود

سازمان نظام معلمی باید ایجاد شود وزیر اسبق آموزش و پرورش بر لزوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در برنامه ششم توسعه کشور تأکید کرد و گفت: سازمان نظام معلمی باید ایجاد شود. به گزارش فارس، حمیدرضاحاجی‌بابایی با اشاره به تصویب کلیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: براساس ماده واحده این طرح که […]

سازمان نظام معلمی باید ایجاد شود

وزیر اسبق آموزش و پرورش بر لزوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در برنامه ششم توسعه کشور تأکید کرد و گفت: سازمان نظام معلمی باید ایجاد شود.

به گزارش فارس، حمیدرضاحاجی‌بابایی با اشاره به تصویب کلیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: براساس ماده واحده این طرح که کلیات آن در صحن به تصویب رسید «یک ماده به عنوان ماده ۱۷ مکرر به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵ مهر ۱۳۸۸ الحاق می‌شود.

وی افزود: براساس ماده ۱۷ مکرر- دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف یک سال، کلیه نیروهای حق‌التدریس مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، مصوب ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ و قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سوم شهریور ۱۳۹۵ را همراه با طی دوره‌های آموزشی حداکثر ۶ ماه بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون، به استخدام آموزش و پرورش درآورد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: تصویب طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، از دیدگاه مدیریت منابع انسانی با ایجاد اطمینان و امنیت شغلی در بین این گروه منجر به بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی این گروه خواهد بود.

وی تأکیدکرد: از سوی دیگر براساس برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید تنها مبدأ ورودی نیروی انسانی آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان باشد.

حاجی‌بابایی با اشاره بر لزوم بهبود کمی و کیفی وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: افزایش جذب دانشجو معلمان و استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه، همچنین ارتقای کیفیت آموزش‌های متقاضیان ورود به این دانشگاه، در اولویت سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با توجه به ارجاع طرح تعیین تکلیف استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای بررسی بیش‌تر به کمیسیون آموزش مجلس گفت: این طرح برای رفع تناقضات موجود و ارایه راهکارهای کارشناسی به کمیسیون آموزش ارجاع شده است.

وی افزود: کمیسیون آموزش باید با توجه به لزوم اجرای عدالت استخدامی، ایجاد امنیت شغلی برای نیروی انسانی، لزوم آموزش نیرو‌ها صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان براساس اسناد فرادستی، وضعیت نیرو‌های انسانی آموزش و پرورش، بازنشستگی تعداد زیادی از پرسنل آموزش و پرورش در چند سال آینده، تأمین دقیق منابع مالی ناشی از اجرای قانون مذکور، راهکارهای عملی را ارایه دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به لزوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در برنامه ششم توسعه کشور گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان با توجه به نگاه سند تحول بنیادین به جایگاه معلمان باید مبنای ارتقای جایگاه و مرجعیت اجتماعی فرهنگیان باشد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد سازمان نظام معلمی افزود: سازمان نظام معلمی با نگاه ارتقا و بهبود کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت کشور با تأکید ویژه بر مدیریت کارآمد منابع انسانی تشکیل شود.

 

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در خصوص ادامه روند ورود نیروهای قراردادی در مدارس غیردولتی و حق ابتدایی و آموزش‌دهنده‌های نهضت سوادآموزی گفت: باید با تعیین تکلیف نیروهای موجود، با در نظر داشتن سیاست‌های کلی حاکم بر نظام آموزش و پرورش، ورود هر نیروی جدید به سیستم آموزش و پرورش منطبق بر سیاست‌ها و برنامه‌های سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه باشد.