معاون وزیر ارتباطات قرار نیست اپراتورهای خصوصی بازار پست را انحصاری کنند مدیرعامل شرکت پست با اشاره به ورود دو اپراتور خصوصی به بخش خدمات پستی بیانکرد: قرار نیست شرکتهای خصوصی بازار را انحصاری کنند؛ ورود این اپراتورها برای رقابت و همافزایی بیشتر به منظور خدماترسانی بهتر به مردم است. به گزارش ایسنا، حسینمهری در […]
معاون وزیر ارتباطات
قرار نیست اپراتورهای خصوصی بازار پست را انحصاری کنند
مدیرعامل شرکت پست با اشاره به ورود دو اپراتور خصوصی به بخش خدمات پستی بیانکرد: قرار نیست شرکتهای خصوصی بازار را انحصاری کنند؛ ورود این اپراتورها برای رقابت و همافزایی بیشتر به منظور خدماترسانی بهتر به مردم است.
به گزارش ایسنا، حسینمهری در نشست خبری خود که به مناسب سالروز جهانی پست (۱۷ مهرماه) برگزار شد، با بیان اینکه خصوصیسازی در شرکت ملی پست به منظور چابکسازی سیستم، کوچکسازی ستاد و نیروهای دولتی انجام شده است گفت: برای انجام خدمات پستی دو اپراتور خصوصی به صورت مشخص برنده شدند که مجوزهای آنها در حال تکمیل و ارسال است. شرکت ملی پست قصد ندارد از ارایه خدمات به شهروندان کنار برود بلکه در کنار شرکتهای خصوصی و به منظور افزایش کیفیت خود به رقابت میپردازد.
مهری با اشاره به پروژههای سیماک و GNAF شرکت ملی پست، اظهارکرد: تاکنون ۵۰ میلیون رکورد پستی در کشور ثبت شده است که ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار آن برای اماکن روستایی و مابقی برای اماکن شهری بهروزرسانی شده است. در بحث GNAF حدود ۵۵ شهر و ۷۱ روستا بهروزرسانی شده است.
وی با بیان اینکه طرح GNAF یک تحول در حوزه هوشمندسازی مکان است، گفت: این طرح مربوط به تخصیص طول و عرض جغرافیایی به شهرها است که با اختصاص مختصات جغرافیایی یک استاندارد آدرسیابی جدید را به وجود میآورد که بسیار دسترسی به آدرسها را آسانتر میکند.
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد نرمافزار دانشبنیان سیماک نیز اظهارکرد: این نرمافزار در حوزه ملکی کاربرد دارد که ۲۸ سازمان مرتبط با این حوزه با آن ارتباط دارند. با نصب سیماک امورات مربوط به ساختمان از طریق این سامانه شفافسازی خواهد شد و دیگر شهروندان لازم نیست به همه سازمانها مراجعه کنند و تنها در دفاتر پستی اطلاعات خود را رجیستر شده و از این طریق کارهای خود را انجام میدهند.
مهری با اشاره به طرح تجارت الکترونیک شرکت ملی پست در مورد دلایل راهاندازی این تجارت توسط شرکت ملی پست، گفت: همانطور که میدانیم به علت وجود واسطهها قیمت تمام شده محصولات از زمان تولید تا فروش در بازار بسیار بالاتر میرود در حالیکه با توسعه تجارت الکترونیک میتوان واسطهها را حذف و طبیعتاً نرخ تمام شده محصولات را نیز کاهش داد.
وی با بیان اینکه جهتگیری پست دنیا به سمت کالا و اسناد است، بیانکرد: در سالهای گذشته و در سال ۲۰۰۴ ترافیک پستنامهها حدود ۱۴ میلیارد مرسوله بود که به ازای هر نفر ۶۸٫۳ درصد میشد. همینطور در سال ۲۰۱۰ این تعداد به ۳۸۱ میلیارد مرسوله با سرانه ۵۵٫۶ به ازای هر نفر رسید. در سال ۲۰۱۵ نیز ترافیک پستنامهها به ۳۲۰ میلیارد مرسوله میرسد که به ازای هر نفر ۴۳٫۸ درصد میشود که این نشان از روند کاهشی استفاده از پستنامهها دارد.
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به ارایه آماری از عملکرد شرکت ملی پست در ۴ سال گذشته پرداخت و گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۵ نرخ رشد ارسال بسته و امانات به ۵۰ درصد رسید که در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به دوره قبل ۴۱٫۸درصد رشد در وزن و حجم داشتهایم. در حوزه پست سفارشی نیز ۶۹ درصد، پیشتاز ۳۱، پست ویژه ۳۷ و امانات و بستهها ۱۲۸ درصد در طول ۴ سال گذشته رشد داشتهایم. همچنین در حوزه پست عادی نیز ۱۰۵ درصد رشد ارایه خدمات داشتهایم.
مهری با اشاره به راهاندازی سامانه هوشمند امانترسان مبتنی بر اسمارتفونها، گفت که سامانه هوشمند همراه امانترسان صددرصد مبتنی بر اسمارتفونها هستند.
وی با اشاره به رونمایی از سرویسهای جدید شرکت ملی پست با حضور آذریجهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۱۷ مهرماه سالجاری، بیانکرد: در مجموع ۱۴ پروژه تا ۱۷ مهرماه به بهرهبرداری خواهد رسید که ۱۱ پروژه آن مربوط به سازوکارهای هوشمندسازی است که با مشارکت بخش خصوصی اجرا میشود. مبلغ سرمایهگذاری بخش دولتی در این زمینه ۷۳۰ میلیارد ریال است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.