قاچاق لوح فشرده به دلیل عدم حمایت از تولید

نایب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی خبر داد قاچاق لوح فشرده به دلیل عدم حمایت از تولید نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی با انتقاد از معضل قاچاق واردات لوح فشرده، خواستار اجرای جدی قانون کپی‌رایت در کشور شد. به گزارش مهر، عبدالرضا‌نوروزی گفت: هم‌اکنون با وجود پایین بودن تعرفه‌ها، لوح فشرده به صورت […]

نایب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی خبر داد

قاچاق لوح فشرده به دلیل عدم حمایت از تولید

نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی با انتقاد از معضل قاچاق واردات لوح فشرده، خواستار اجرای جدی قانون کپی‌رایت در کشور شد.

به گزارش مهر، عبدالرضا‌نوروزی گفت: هم‌اکنون با وجود پایین بودن تعرفه‌ها، لوح فشرده به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و اگر تعرفه این واردات، افزایش یابد بازهم موجب می‌شود که دست قاچاقچیان بیش‌تر از این باز شود.

رییس اتحادیه صنایع لوح‌های فشرده کشور درباره این‌که تعرفه واردات چقدر می‌تواند در صنعت لوح فشرده اثرگذار باشد، گفت: ما در برخی موارد مخالف افزایش تعرفه‌ها هستیم چراکه این امر می‌تواند باعث تشدید قاچاق شود و هم اکنون شاهد هستیم که حتی با وجود پایین بودن تعرفه‌ها، کالاهای این حوزه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به خدمات تولیدکنندگان لوح فشرده پرشده در کشور افزود: شرکت‌هایی که در عرصه لوح فشرده در کشور فعال هستند، هم در عرصه تولید و هم در زمینه جلوگیری از تهاجم فرهنگی در این سال‌ها اثرگذار بوده‌اند و لذا باید حمایت شوند. از این رو باید قانون کپی‌رایت با جدیت بیش‌تر اجرا شود تا با تقویت شرکت‌های تولیدکننده داخلی، بتوان در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کرد.

نوروزی در خصوص شکل و نوع حمایتی که باید از فعالان صنعت لوح فشرده صورت گیرد، گفت: اگرچه طی این سال‌ها صنعت لوح فشرده به خوبی کنترل نشده است اما هنوز هم دیر نیست و می‌توان از طریق تحول در میزان سود اعتبارات اعطایی بانک‌ها به صنایع، مشکلات این بخش را حل کرد.

نایب رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ادامه‌داد: نرخ سود بانکی با وجود اصلاحات به ۱۸ درصد رسیده که قابل قیاس با بهره ۱ تا ۵ درصدی در کشورهای پیشرفته نیست. در واقع پرداخت نرخ بهره ۲۵ درصدی به بانک‌ها، باخت اول در عرصه تولید است که باعث می‌شود تولیدکننده لوح فشرده نتواند با دنیا رقابت کند.

 

وی گفت: باید تسهیلاتی که در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد با نرخ بهره پایین و سیاست صحیح اختصاص یابد.