ضرورت برند‌سازی در حوزه ICT در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی

ضرورت برند‌سازی در حوزه ICT در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی اتاق ایران با همکاری تشکل‌های زیرمجموعه خود، برای سومین سال متوالی، پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران را از ۱۶ تا ۲۰مهرماه در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی برگزار می‌کند و آن‌گونه که محمدرضاطلایی، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران می‌گوید، امسال استقبال شرکت‌های ایرانی از این […]

ضرورت برند‌سازی در حوزه ICT در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی

اتاق ایران با همکاری تشکل‌های زیرمجموعه خود، برای سومین سال متوالی، پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران را از ۱۶ تا ۲۰مهرماه در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی برگزار می‌کند و آن‌گونه که محمدرضاطلایی، رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران می‌گوید، امسال استقبال شرکت‌های ایرانی از این پاویون رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری تشکل‌های زیرمجموعه خود، برای سومین سال متوالی، پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران را در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی برگزار می‌کند؛ نمایشگاهی که عنوان بزرگ‌‌ترین رویداد فناورانه خاورمیانه را یدک می‌کشد و از ۱۶ تا ۲۰مهرماه بر پا می‌شود.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران گفت: پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی، به همت اتاق ایران و با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، در مساحتی به متراژ ۱۲۶ متر مربع برگزار خواهد شد.

محمدرضاطلایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهارکرد: نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ از ۱۶ تا ۲۰مهرماه سال جاری در فضایی بالغ بر ۹۰ هزار متر مربع با حضور ۴هزار و ۷۰۰ مشارکت کننده از ۱۰۰ کشور جهان در شهر دوبی برگزار می‌شود.

طلایی ادامه‌داد: همزمان با برگزاری پاویون ایران و معرفی پتانسیل‌ها، در روز پنجم نمایشگاه (۲۰ مهرماه) از ساعت ۱۱ تا ۱۵ نشست فعالان ICT ایران و جهان با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی حاضر در نمایشگاه برگزار خواهد شد و از طریق تشکل‌ها، از بازدید کنندگان ایرانی نیز دعوت شده در این نشست حاضر باشند تا بتوان یک ملاقات تجاری بین شرکت‌های ایرانی و خارجی حاضر در نمایشگاه جیتکس برپا کرد.

به گفته وی نمایشگاه جیتکس یکی از مهم‌ترین رویدادهای ICT در منطقه است که پل ارتباطی ایران برای معرفی پتانسیل‌های تولید و صادراتی خود در حوزه ICT محسوب می‌شود و همچنین برای انتقال فناوری و نیازهای سخت‌افزاری داخل کشور نیز می‌تواند جایگاه مناسبی برای ایران داشته باشد.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران گفت: در پاویون ایران ۱۲ شرکت حضور دارند و همزمان با این پاویون ۲۹ استارت‌آپ ایرانی نیز در بخش استارت‌آپ‌های نمایگاه جیتکس حضور خواهند داشت که ۱۲ استارت‌آپ با حمایت اتاق تهران، ۶ استارت‌آپ با حمایت اتاق اصفهان، ۱۰ استارت‌آپ با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و یک استارت‌آپ نیز به صورت مستقل در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

طلایی با اشاره به این‌که بخش استارت‌آپ‌ها، برای دومین سال در نمایشگاه جیتکس برگزار می‌شود، یادآور می‌شود: سال گذشته که بخش استارت‌آپ‌‌ها در جیتکس راه‌اندازی شد، فقط ۸ استارت‌آپ ایرانی در آن حاضر شدند اما این تعداد در سال جاری با استقبال و حمایت خوبی که شده به ۲۹ استارت‌آپ افزایش یافته است.

وی درباره دستاوردهای برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دولتی اظهار‌کرد: یکی از کارهایی که ما باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام دهیم این است که ایران را به عنوان یک فعال در صنعت ICT به خوبی معرفی خوبی کنیم و به نوعی به برندسازی ایران در حوزه ICT بپردازیم.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران ادامه‌‌داد: در گام دوم باید برای حضور شرکت‌های ICT ایرانی در مجامع بین‌المللی زمینه‌سازی کنیم تا این شرکت‌ها بتوانند از بازار داخلی فراتر بروند و به بازارهای بین‌المللی دست پیدا کنند.

به گفته طلایی، بر همین اساس در دو سال گذشته نیز ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی حاضر شده و شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند در مشارکت با برخی از شرکت‌های خارجی، پروژه‌هایی را خارج از کشور انجام دهند.

وی معتقد است: حضور پررنگ‌تر شرکت‌های ICT ایرانی در این نمایشگاه نشان می‌دهد، شرکت‌های ایرانی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید در مجامع بین‌المللی حضور فعال‌تری داشته باشند بر همین اساس تعداد شرکت‌های حاضر در پاویون ایران از ۶ شرکت در پاویون سال گذشته با صددرصد رشد به ۱۲ شرکت رسیده و تعداد استارت‌آپ‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه نیز حدود ۲۶۰ درصد داشته است.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران گفت: تقویت حضور فعالان صنعت ICT ایران در این نمایشگاه حاکی از این است که شرکت‌های ایرانی نیز متوجه شده‌اند برای حضور خروج از رکود بازار داخلی، باید به بازارهای بین‌المللی نگاه بهتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران به همت فدراسیون فناوری اطلاعات و تشکل‌های وابسته در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی به عنوان بزرگ‌‌ترین رویداد فناورانه خاورمیانه از ۱۶ تا ۲۰مهرماه بر پا می‌شود.

 

در حاشیه این رویداد نیز همایش فناوری اطلاعات ایران و جهان با حضور دست‌اندرکاران و متولیان این حوزه، فعالان بخش خصوصی، تصمیم‌گیران، سیاست‌گذاران و تصمیم سازان حوزه‌ ICT کشور و نمایندگان شرکت‌های پیشرو و صاحب نام جهانی در روز ۱۹ مهرماه در شهر دوبی برگزار خواهد شد.