پرداخت غرامت به مشتریان در صورت بدعهدی خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار شد پرداخت غرامت به مشتریان در صورت بدعهدی خودروسازان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازان باید طبق قرارداد منعقدشده خودرو را به مشتریان تحویل دهند در غیراین‌صورت باید تاوان بدعهدی‌شان را بدهند. ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی در […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار شد

پرداخت غرامت به مشتریان در صورت بدعهدی خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازان باید طبق قرارداد منعقدشده خودرو را به مشتریان تحویل دهند در غیراینصورت باید تاوان بدعهدی‌شان را بدهند.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی در کشور، گفت: خودروسازان با پیش‌فروش خودرو به نوعی درآمدزایی می‌کنند و مشتریان را متقاعد می‌کنند که به جای اخذ وام و تسهیلات از بانک‌ها و روبه‌رو شدن با دیرکردهای وام‌های بانکی با سپردن مبلغ به خودروسازان در زمان مقرر در قرارداد میان خودروسازان و مشتری خودرو را تحویل بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح‌کرد: خودروسازانی که طبق قراردادهای منعقد میان شرکت‌های خودروسازی و مشتری تولیدات را تحویل نمی‌دهند، اعتبارشان نزد مشتریان با خدشه روبه‌رو می‌شود و این امر به‌طور مستقیم نیز بر بازار فروش در صنعت خودروسازی تأثیر‌گذار است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس‌شورای‌اسلامی افزود: حذف خلف وعده خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان با معنادار شدن، فضای رقابتی در تولید خودرو داخلی عملیاتی می‌شود و این در حالی است که خودروسازان باید بر مبنای نوع خودرویی که با مشتری در قرارداد‌های اولیه منعقد کرده‌اند، خودرو را تحویل دهند و در نظر گرفتن خودرو جایگزین برخلاف قرارداد منعقده شده به معنای عدول از قرارداد تمام می‌شود، بنابراین باید خودروسازان تاوان این بدعهدی را بدهند.

وی با بیان این‌که نمایندگی خودرو باید طبق برچسب‌گذاری و قیمت‌های نظارتی تعیین شده بهای خدمات خودرو را دریافت کنند، تصریح‌کرد: رانندگان بدون برچسب قیمت و برند شرکتی قطعات خودرو را خریداری نکنند.

 

وی یادآورشد: خودروسازان باید طبق قرارداد منعقدشده خودرو را به مشتریان تحویل دهند در غیراینصورت باید تاوان بدعهدی‌شان را بدهند.