مدیرعامل مپنا گفت: مپنا در شرایط برابر، رقابتپذیر است و البته باید مقیاس رقابت را جهانی بدانیم. عباس علیآبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار کرد: تضمین میکنیم قیمت تولیدات ما حداقل ۵ درصد پایینتر از قیمت محصولات جهانی است. وی با اشاره به اینکه در اغلب مناقصات بینالمللی تاکنون برنده […]
مدیرعامل مپنا گفت: مپنا در شرایط برابر، رقابتپذیر است و البته باید مقیاس رقابت را جهانی بدانیم.
عباس علیآبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار کرد: تضمین میکنیم قیمت تولیدات ما حداقل ۵ درصد پایینتر از قیمت محصولات جهانی است.
وی با اشاره به اینکه در اغلب مناقصات بینالمللی تاکنون برنده بودیم، گفت: تلاش میکنیم در بازار جهانی جای کسانی را که ۱۰۰ سال در زمینه نیروگاهای کار کردند، بگیریم.
علیآبادی افزود: بازار توربین خیلی فشرده است و در حال حاضر رقبای این بازار چنان قوی هستند که حتی شرکت آلستوم فرانسه سقوط کرد و سهام بخش توربین آن را آمریکا خریده است.
مدیرعامل مپنا در زمینه سخنان اخیر وزیر صنعت در باره تفاهمنامه ایران با ایتالیا برای واردات توربینهای کلاس F که گفته است راندمان تولیدات داخلی ۱۰ درصد کمتر است، تصریح کرد: این موضوع یا اشتباه به او گزارش شده یا ممکن است اشتباه نقل شده باشد، چون حتی یک درصد اختلاف راندمان در ساخت توربینهای نیروگاهی؛ فاجعه است چه رسد به ۱۰ درصد.
وی ادامه داد: در حال حاضر توربینهای کلاس E که در کشور تولید میشود در کلاس جهانی و حتی بهتر از آن است.
علیآبادی گفت: حتی مدلهایی را که از توربینهای نیروگاهی عرضه میکنیم از رقبا زودتر به بازار میآوریم، چون آنها نام و برند دارند و ما میخواهیم صاحب برند شویم دستمان را زودتر رو میکنیم و به همین دلیل در حال حاضر توربین کلاس E مپنا از بهترین توربینهای دنیاست و ما آن را تضمین میکنیم.
مدیرعامل مپنا تأکید کرد: تاکنون توانستهایم ۳ هزار مگاوات از این توربینها را صادر کنیم.
وی در زمینه توربینهای کلاس F نیز گفت: زیرساخت تولید این نوع توربین را تحت لیسانیس زیمنس آلمان آماده کردیم و قصد داریم آخرین مدل این توربین را در داخل تولید کنیم.
علیآبادی افزود: چنین اظهارنظری از مقامات صنعتی کشور میتواند خسارتهای جبرانناپذیری برای بنگاههای اقتصادی داخلی به همراه داشته باشد و برند ملی لطمه وارد کند.
مدیرعامل مپنا تأکید کرد: این گفته وزیر صنعت به صورت کلی گفته شده است نه در زمینه توربینهای کلاس F چون چنین اختلافی در بین توربینها وجود ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد: این تفاهمنامه فقط در حد حرف باقی بماند و منجر به عقد قرارداد نشود.
مدیرعامل مپنا با تأکید بر اینکه مسؤولان کشور در حفظ صنعت داخلی تلاش میکنند، افزود: زیرساخت عظیمی در طول ۲۰ سال ایجاد شده است و در نوع خود مثال زدنی است و اگر بخواهیم این بازار کوچک داخلی در اختیار خارجیها قرار دهیم تأسفبار است.
مدیرعامل مپنا گفت: بسیار نگران کننده است ساخت این توربینها بازار داخلی را در اختیار خارجیها قرار دهیم که این اشتباه بزرگی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.