روزانه۲۰ میلیون سفر در تهران اتفاق می‌افتد!

روزانه۲۰ میلیون سفر در تهران اتفاق می‌افتد! رییس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۲۳ درصدی زمان سفر در دو هفته اول مهر خبر داد و گفت: حضور پلیس، مشارکت مردم، همکاری سازمان‌ها و مقررات دولت و مصوبات شورای ترافیک در این زمینه تأثیرگذار بوده‌اند. به گزارش فارس، محمدرضا‌مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در […]

روزانه۲۰ میلیون سفر در تهران اتفاق می‌افتد!

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۲۳ درصدی زمان سفر در دو هفته اول مهر خبر داد و گفت: حضور پلیس، مشارکت مردم، همکاری سازمان‌ها و مقررات دولت و مصوبات شورای ترافیک در این زمینه تأثیرگذار بوده‌اند.

به گزارش فارس، محمدرضا‌مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در همایش رانندگان قانونمند به تعداد ۴ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در پایتخت گفت: جمعیت پایتخت ۹ میلیون نفر و به‌طور شناور ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر است و ۲۰ میلیون سفر، روزانه در تهران اتفاق می‌افتد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در حوادث رانندگی در تهران سالیانه بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۰ برابر تعداد آن نیز مجروح و معلول داریم.

وی به عوارض مختلف ترافیک و سوانح ترافیکی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، سلامت اشاره و اظهارداشت: در این شهر با این‌ همه ابعاد به رانندگی و حرکت، ‌تعداد عابر، سرنشین و راننده احتیاج به دو موضوع و دو مراقبت داریم تا مباحث تخلفات را در این شهر کاهش دهیم.

وی گفت: نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم تا بتوان زمینه بروز تخلفات را خودبه‌خود کاهش دهد به‌طور مثال وجود پارکینگ‌های عمومی در نقاط مشخص و اماکنی که جاذبه سفر ایجاد می‌کنند، می‌توانند در رفع زمینه تخلف مؤثر باشند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی پایتخت تصریح‌کرد: یکی از مشکلات موجود استفاده از خودروهای شخصی است؛ ۴۰ درصد خودروهای شخصی در جابه‌جایی شهروندان تأثیر دارد و این خودرو‌ها در پیک ترافیک ۶۷ درصد معابر را اشغال می‌کنند، یعنی در ابتدای صبح و شامگاه ما با تعداد زیادی از خودرو مواجه هستیم که معابر ما ظرفیت آن را ندارد و شهروندان دچار صف، نوبت و ترافیک سنگین می‌شوند.

وی به اقدامات سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران پرداخت و گفت: متروی تهران هزار واگن دارد که برای پاسخگویی به ۱۰ میلیون نفر باید ۳ هزار واگن داشته باشد؛ در اتوبوسرانی نیز دچار کسری هستیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ دو اقدام مؤثر در کاهش تخلفات در هر شهری را به‌طور خلاصه آمادگی و توسعه زیرساخت‌ها و تغییر رفتار و خواستن خود شهروندان دانست و اعلام کرد در دو هفته اول مهرماه حدود ۲۳ درصد زمان سفر کاهش پیدا کرد اگرچه تقاضای سفر افزایش یافت.

مهماندار ۴ نکته را در موفقیت موجود در ترافیک در دو هفته اول مهرماه تأثیرگذار دانست و اعلام کرد: مشارکت خوب مردم، حضور پررنگ و مؤثر پلیس در تمام ساعات، تعامل مشارکت پلیس و تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین مصوبات خوب دولت و شورای ترافیک شهر تهران موفقیت دو هفته اول مهر را رقم زدند.