افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان رسمی و پیمانی پست

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان رسمی و پیمانی پست پهپادهای پستی همچنان در انتظار پروانه فعالیت مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: پیرو تأکید وزیر ارتباطات برای بهبود معیشت کارکنان شرکت پست حقوق کارمندان رسمی و پیمانی این شرکت ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. حسین مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو […]

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان رسمی و پیمانی پست

پهپادهای پستی همچنان در انتظار پروانه فعالیت

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: پیرو تأکید وزیر ارتباطات برای بهبود معیشت کارکنان شرکت پست حقوق کارمندان رسمی و پیمانی این شرکت ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

حسین مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با فارس درباره پیگیری مطالبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بهبود معیشت کارکنان شرکت پست، اظهار داشت: آقای آذری‌جهرمی درباره معیشت تمامی پرسنل وزارتخانه از جمله شرکت پست دغدغه خاصی دارند که دغدغه صحیحی است؛ زیرا اگر نتوانیم به معیشت همکاران توجه کنیم و رضایت آنها را جلب کنیم نمی‌توانیم رضایت مشتریان و شهروندان را به دست آوریم، زیرا این کارکنان هستند که به شهروندان خدمت ارایه می‌دهند.

وی افزود: وزیر ارتباطات در دو جلسه با مدیران پستی بر بهبود معیشت کارکنان شرکت پست تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: از این‌رو بنا داریم تنها برای نیروهای رسمی و پیمانی که در ۳ سال اخیر کم‌ترین افزایش حقوق را نسبت به سایر پرسنل داشته‌اند ۱۰درصد افزایش حقوق داشته باشیم.

وی تأکید کرد: این افزایش حقوق شامل کارکنان کارمزدی و قراردادی پست نمی‌شود.

مهری افزود: در حال یافتن مبنای قانونی این کار هستیم و مکاتباتی با سازمان امور استخدامی نیز داشته‌ایم؛ در این باره قانونی وجود دارد مبنی بر این‌که از محل بهبود بهره‌وری می‌توانیم این افزایش را اعمال کنیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی یک تا دو ماه آینده این افزایش حقوق انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به‌طور کلی در مجموعه شرکت پست در ۴ سال اخیر حقوق پرسنل به‌طور متوسط ۱۴۵٫۸ درصد افزایش است. حقوق کارکنان قراردادی ۱۶۴درصد و حقوق کارکنان کارمزدی ۱۷۰ درصد افزایش یافته است و کم‌ترین میزان افزایش مربوط به‌کارکنان پیمانی و رسمی با ۱۱۳٫۵ درصد بوده است که با این تصمیم در پی اصلاح و نزدیک کردن این ارقام به هم هستیم.

وی گفت: در این افزایش حقوق، ۵۶ درصد افزایش حقوق دولتی برای کارکنان رسمی و پیمانی و ۷۰ درصد افزایش حقوق دولتی برای کارکنان قراردادی و کارمزدی بوده که علاوه بر افزایش حقوق دولتی، ۹۰ درصد افزایش حقوق دیگر نیز برای کارکنان کارمزدی و قراردادی نیز اعمال شده اما برای پرسنل رسمی و پیمانی خیر.

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: کارکنان رسمی و پیمانی اغلب جزو افرادی هستند که در گذشته استخدام پست شده‌اند و عمدتاً دارای سن بالا هستند که این پرسنل تنها ۵۷ درصد افزایش حقوق داشته‌‌اند.

محمدجوادآذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌تر گفته بود: انتظار دارم در دور جدید فعالیت‌ها توجه جدی به رفع تبعیض و بهبود معیشت کارکنان خدوم و عزیز پست در دستور کار قرار گیرد.

فعالیت پهپادهای پستی

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت پهپاد‌‌ها در مناطق صعب‌العبور و در شهرهای بزرگی مانند تهران که ترافیک شهری بالایی دارند قابل استفاده هستند و کاربرد ویژه آنها هم برای موارد فوری مانند نیاز به ارسال دارو یا خدمات به محلی خاص است.

حسین مهری با بیان این‌که این شرکت در سال ۱۳۹۵ افزایش شش درصدی نرخ مرسولات پستی را داشته است، گفت: امسال بنا نداریم که نرخ تعرفه‌ها را افزایش دهیم و برای افزایش نرخ مرسولات نیز باید از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و کارگروه تنظیم بازار مجوز دریافت کنیم که برنامه‌ای برای این افزایش در حال حاضر نداریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت استفاده کاربران از ایمیل بومی نیز، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی کارپوشه ایرانیان، طرح ایمیل بومی دیگری استفاده ضروری ندارد اما در حال حاضر در حدود ۲۰۰هزار نفر از کاربران از این سیستم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: در سال‌های گذشته در زمانی که ایمیل باب شده بود این طرح در دوران وزارت آقای نامی افتتاح شد، اما عملاً ضرورت نداشت و کاربرد گسترده‌ای هم پیدا نکرد، ضمن این‌که هزینه‌هایی را هم برای شرکت پست به بار آورد.

مهری با اشاره به طرح پهپادهای پستی شرکت ملی پست، بیان کرد: سازمان پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پهپادهای پستی را با کیفیت بالا طراحی کرد و امکان تولید انبوه آن نیز وجود دارد. این پهپاد‌‌ها تا سقف ۵ کیلوگرم قدرت حمل بار دارند و تا شعاع ۱۵ کیلومتری می‌توانند پرواز کنند.

وی با بیان این‌که پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات به دنبال کسب مجوز برای پرواز این پهپاد‌‌ها است، گفت: این پهپاد‌‌ها در مناطق صعب‌العبور و در شهرهای بزرگی مانند تهران که ترافیک شهری بالایی دارند قابل استفاده است. کاربرد ویژه آن هم برای موارد فوری مانند نیاز به ارسال دارو یا خدمات به محلی خاص است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به پرواز موفق آزمایشی این پهپادها، اضافه کرد: این پهپاد‌‌ها قرار بود در محورهای بندرعباس و کیش نیز فعالیت کنند اما با امکان‌سنجی‌هایی که انجام گرفت به دلیل ضرورت نداشتن این پرواز‌‌ها در این مناطق پرواز پهپاد‌‌ها در آنجا ملغی شد.