ایجاد ۶۲۶هزار کانال فارسی در تلگرام

مرکز ملی فضای مجازی منتشر کرد ایجاد ۶۲۶هزار کانال فارسی در تلگرام گزارش منتشر شده از رصد فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام، نشان می‌دهد که اکنون بیش از ۶۲۶ هزار کانال فارسی به ثبت رسیده است و روزانه دوهزار کانال در این شبکه موبایلی ایجاد می‌شود. به گزارش مهر، مرکز ملی فضای مجازی با نمایش […]

مرکز ملی فضای مجازی منتشر کرد

ایجاد ۶۲۶هزار کانال فارسی در تلگرام

گزارش منتشر شده از رصد فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام، نشان می‌دهد که اکنون بیش از ۶۲۶ هزار کانال فارسی به ثبت رسیده است و روزانه دوهزار کانال در این شبکه موبایلی ایجاد می‌شود.

به گزارش مهر، مرکز ملی فضای مجازی با نمایش آماری از داده‌های شبکه موبایلی پیام رسان تلگرام، رفتار کاربران ایرانی را در بازه‌های زمانی مختلف بر مبنای ساعت، روز و هفته رصد می‌کند.

براساس آخرین آمار منتشرشده که تا پایان روز ۱۵ مهرماه امسال برآورد شده است، تعداد کانال‌های فارسی در شبکه تلگرام به ۶۲۶ هزار و ۵۳۹ کانال رسیده و ظرف مدت ۱۰ روز، بالغ بر ۱۰هزار کانال به تعداد کانال‌های فارسی ایجاد شده در تلگرام، افزوده شده است. به نحوی که در روز ۵ مهرماه امسال، تعداد کانال‌های ایجاد شده ۶۱۶هزارو۷۶ کانال اعلام شده بود.

در همین حال برآورد می‌شود که روزانه بالغ بر دوهزار کانال به تعداد کانال‌های فارسی تلگرام افزوده می‌شود و از تعداد کانال‌های ایجاد شده، حدود ۲۳۵هزارو۱۰۹ کانال به روزرسانی شده است.

بررسی انتشار روزانه مطالب در شبکه تلگرام نیز نشان می‌دهد که در عرض یک ساعت و در پیک ترافیک (ساعت ۲۲) نزدیک به ۲۴۱هزار مطلب در کانال‌های تلگرامی منتشر شده است و کم‌ترین میزان انتشار مطلب نیز به ساعت ۴ بامداد با ۱۷هزارو۱۹۲ مطلب بازمی‌گردد. این درحالی است که در ساعت ۲۳ حدود ۲۱۵هزار مطلب در کانال‌های فارسی منتشر می‌شود.

آخرین برآورد‌‌ها حاکی از آن است که در عرض ۲۴ ساعت، دومیلیون‌و۹۵۲هزارو۷۳۷ مطلب در کانال‌های فارسی منتشر شده که در مقایسه با ۱۰ روز اخیر، افزایش بالغ بر ۱۰۰هزار مطلب را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، متوسط تعداد مطالب بر کانال نیز نشان می‌دهد که هر کانال در یک روز حدود ۱۳ مطلب منتشر می‌کند. در این میان متوسط بازدید هر مطلب ۷۱۶ بار است.

 

همچنین تعداد کل بازدیدهای کانال‌های تلگرام در یک روز یک میلیاردو۸۷۲ میلیون‌و۳۴۶ هزار بار عنوان شد و این درحالی است که اواسط هفته گذشته، تعداد کل بازدیدهای کانال‌های تلگرامی از مرز دو میلیارد بازدید هم گذشته بود.