عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس وجود سیستم دولتی مانع مهمی برای کاهش هزینه تولید خودروسازان است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی میگوید: متأسفانه وجود سیستم دولتی مانع مهمی برای کاهش هزینه تولید خودروسازان است. عبدا…رضیان در گفتوگو با خبر خودرو اظهار داشت: امروز خودروسازان با مسایل عدیدهای در کاهش هزینه مواجهند […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس
وجود سیستم دولتی مانع مهمی برای کاهش هزینه تولید خودروسازان است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی میگوید: متأسفانه وجود سیستم دولتی مانع مهمی برای کاهش هزینه تولید خودروسازان است.
عبدا…رضیان در گفتوگو با خبر خودرو اظهار داشت: امروز خودروسازان با مسایل عدیدهای در کاهش هزینه مواجهند که از مهمترین آنها، تداوم جریان حاکمیت دولت بر صنعت خودرو است که را مانع کاهش هزینه تولید در این بخش شده است.
وی با تأکید بر لزوم خروج دولت از شرکتهای خودروساز تصریح کرد: اصلاح شرایط کنونی و کاهش هزینه تولید خوروسازان با توجه به وجود حاکمیت دولتی بر این صنعت قطعاً بسیار سخت و دشوار است؛ از این رو باید خودروسازی در ایران در مسیری حرکت کند که شرکتها خصوصی شوند در غیراین صورت هزینه تولید و قیمت تمام شده خودرو در کشور به همین شرایط خواهد بود.
وی گفت: در صورتی که این جریان اصلاح نشود مسلماً هزینه تولید خودرو نیز کاهش نخواهد یافت.
وی با توجه به گامهای مهم بسیاری از خودروسازان دنیا به منظور مدیریت بر هزینه و رضایت مصرفکنندگان تأکید کرد: در چنین شرایطی متأسفانه ما همچنان نسبت به کشورهای اطراف هم نتوانستیم در این جریان به گونهای عمل کنیم که رضایتمندی مصرفکنندگان حاصل شود.
نماینده قائمشهر در مجلس دهم تصریح کرد: البته بخشی از این جریان مربوط تسهیلات بانکی و بخش مهمی هم به مجموعههای خودروسازان و مدیریتها بر این بخش بازمیگردد.
رضیان خاطر نشان کرد: معتقدم تا زمانی که صنعت خودروسازی ایران دولتی است این مسایل و موانع را داشته و اصلاحی در این حوزه از صنعت خودروسازی صورت نخواهد گرفت.
وی تأکید کرد: در شرایطی که سیستم تولید خودرو در ایران دولتی است و سیاستگذاریهای دولتهای مختلف متفاوت است طبعاً این گونه مشکلات در صنعت خودرو وجود خواهد داشت.
وی با توجه به آسیبهای ناشی از این شرایط بر شرکتهای خودروساز گفت: متأسفانه در دولت دهم برخی از رفتارهایی صورت گرفت که منجر به تحمیل ۶هزار میلیارد بدهی به هر یک از این شرکتهای خودروساز شد و تا هنگامی که جبرانی صورت گیرد این رقم افزایش یافته و به حدود دوهزار میلیارد رسیده است.
وی گفت: متأسفانه سیاست حاکمیتی دولت بر صنعت خودرو این شرایط را ایجاد کرده و در این شرایط شرکتهای خودروساز نیز این امکان را ندارند که در یک شرایط رقابتی هزینهها را کاهش و کیفیت را نیز افزایش دهند.
وی افزود: در چنین شرایطی حجم وسیعی از نیروی انسانی نیز در شرکتهای خودروساز وجود دارد که هزینه سنگینی را به شرکتهای خودروساز تحمیل کرده است که طبعاً باید به نحوی بخشی از این هزینهها تأمین شود.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: تا زمانی که این شرایط وجود دارد خودروسازی در ایران هیچ وقت رشد و رونق نیافته و نمیتوانیم خودروساز شویم.
رضیان تأکید کرد: متأسفانه در این وضعیت مجدداً به سمتی که میرویم که مونتاژ کاری وارد این صنعت شود از این رو تا این ساختار تغییر نکند و این صنعت به بخش خصوصی واقعی واگذار نشده و اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی نشود تحول اساسی در این صنعت ایجاد نخواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.