قائم مقام وزیر راه و شهرسازی زنگ حضور پیمانکاران ژاپنی در پروژههای راه به صدا درآمد سهم ۱۲ میلیارد دلاری فاینانس برای پروژههای وزارت راه در حال نهایی شدن است قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ۱۲ میلیارد دلار فاینانس برای پروژههای وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است، […]
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی
زنگ حضور پیمانکاران ژاپنی در پروژههای راه به صدا درآمد
سهم ۱۲ میلیارد دلاری فاینانس برای پروژههای وزارت راه در حال نهایی شدن است
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ۱۲ میلیارد دلار فاینانس برای پروژههای وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است، گفت: برای ساخت راهآهن جدید تهران برای تردد از زیر شهر با پیمانکاران ژاپنی در حال مذاکره هستیم.
به گزارش ایلنا، اصغرفخریهکاشان با بیان اینکه برای توزیع ۵۵ میلیارد دلاری فاینانسهای مصوب شده در بودجه، هیچ سقفی برای هیچ یک از وزارتخانهها و دستگاهها مشخص نشده است، گفت: تا کنون تکلیف بیش از ۳۰ میلیارد دلار از این فاینانسها، مشخص شده است که تاکنون وزارت راه و شهرسازی برای ۱۰ الی ۱۲ میلیارد دلار آن پروژه معرفی کرده است.
وی ادامهداد: وزارت راه و شهرسازی پروژههایی تعریف کرده که برای اجرای آن میتواند از وام خارجی ۵ میلیارد دلاری استفاده کنند. از این رو قرارداد تأمین فاینانس ۱٫۲ میلیارد یورویی برای برقیسازی راهآهن گرمسار – اینچهبرون با روسها را در حال انعقاد داریم. البته بخشی از این منابع ۵ میلیارد دلاری هم به پروژههای وزارت نیرو اختصاص پیدا میکند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیگیریها برای نهایی شدن وام ۵۰۰ میلیون دلاری از کشور آذربایجان برای تأمین مالی پروژه ساخت راهآهن رشت – آستارا در حال ادامه است، گفت: همچنین قرارداد فاینانس ۱٫۲ میلیارد یورویی روسها برای برقیسازی راهآهن گرمسار – اینچهبرون نهایی شده است.
فخریه کاشان با بیان اینکه درحال حاضر مذاکرات بانک مرکزی با اگزیم بانک چین برای برقی کردن راهآهن تهران – مشهد به اتمام رسیده است، گفت: قرار است همین الگوی مذاکرات و قرارداد در سایر پروژهها تکرار شود.
فخریهکاشان از نهایی شدن فاینانس آلمانی برای پروژههای ریلی خبر داد و گفت: با یک کمپانی خاص کشور آلمان هم برای یک پروژه خاص در حال نهایی کردن قرارداد فاینانس ۳ میلیارد یورویی هستیم که ۱٫۷ میلیارد یورو از این فاینانس به پروژههای وزارت راه و شهرسازی مربوط است.
وی ادامه داد: برای برقی کردن خط راهآهن تهران – اصفهان، خرید ۷ دستگاه لوکوموتیو برقی و انتقال این تکنولوژیها از فاینانس آلمانی استفاده خواهیم کرد. بخشی از قرارداد میتواند به سیگنالینگ راهآهن تهران – مشهد اختصاص یابد که هنوز تصمیم خود را در این باره نگرفتیم.
فخریهکاشان از سفر نمایندگان آلمانی به ایران در آینده نزدیک برای نهایی کردن فاینانس ۳ میلیارد یورویی خبر داد و گفت: در سفر هیأت آلمانی به ایران قرارداد این فاینانس به امضا میرسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژهای که وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از فاینانس ۸ میلیارد یورویی کرهجنوبی معرفی کرده ساخت راهآهن برقی اصفهان – اهواز به صورت دوخطه است.
وی افزود: پروژه دومی که تعریف شده ساخت راهآهن چابهار-زاهدان است که با مشارکت هندیها و شاید ژاپنیها به اجرا برسد در این راستا با شرکت ژاپنی جایکا مذاکراتی داشتیم.
این مقام مسؤول با اشاره با بیان اینکه در پروژه راهآهن چابهار – زاهدان و توسعه منطقه مکران برای برخورداری از فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری ژاپنیها استفاده خواهیم کرد، گفت: بخشی از اقدامات برای توسعه سواحل مکران برعهده سازمان بنادر است، بنابراین برای اجرای این پروژه از فاینانس ژاپنیها استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: برای استفاده از فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری ژاپن ساخت دو خط آهن شمال شرق به جنوب غرب تهران و شمال غرب به جنوب شرق تهران از زیر شهر را پیشنهاد کردهایم که البته هنوز مصوب نشده اما ژاپنیها برای ورود به این پروژه اظهار علاقه کردهاند و هزینه این پروژه ۹ میلیارد دلار خواهد بود.
فخریه کاشان ادامهداد: این پروژه که پیشبینی شده که ۷ ساله به اتمام برسد یک راه خروجی از زیر زمین برای تهران تعریف میکند که با اجرای آن مشکل ترافیک تهران برای همیشه حل خواهد شد.
وی ادامهداد: برای استفاده از فاینانس اتریشی، تأمین ریل را پیشنهاد دادهایم. اتریشیها یکی از ریلسازان مطرح در دنیا هستند و میتوانند بخشی از نیاز ما به ریل را تأمین کنند.
فخریه کاشان در پاسخ به این سؤال که سهم وزارت راه و شهرسازی در مجموع از فاینانس ۵۵ میلیارد دلاری دولت چقدر است، گفت: به غیر از پروژه قطار زیرمینی تهران سهم این وزارتخانه از مجموع این فاینانسها ۱۰ الی ۱۲ میلیارد دلار است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.