شاهد هیچ‌گونه حمایتی از بخش تولید نبوده‌ایم

نایب رییس اتحادیه نایلون و پلاستیک شاهد هیچ‌گونه حمایتی از بخش تولید نبوده‌ایم نایب رییس اول اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران گفت: محصولات تولیدی ایران در حال حاضر قابل رقابت با تمام تولیدات اروپایی را دارند اما ضعف کنونی ما نبود حمایت از بخش تولید کشور است. عباس‌احمدیان در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق […]

نایب رییس اتحادیه نایلون و پلاستیک

شاهد هیچ‌گونه حمایتی از بخش تولید نبوده‌ایم

نایب رییس اول اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران گفت: محصولات تولیدی ایران در حال حاضر قابل رقابت با تمام تولیدات اروپایی را دارند اما ضعف کنونی ما نبود حمایت از بخش تولید کشور است.

عباس‌احمدیان در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: همیشه صحبت از حمایت از تولید وجود دارد اما واقعیت این است که در عمل شاهد هیچ‌گونه حمایتی از بخش تولید نبوده‌ایم؛ در حالی که پتانسیل‌های زیادی از جمله نفت، گاز و معادن زیادی برای تولید در کشور وجود دارد.

به گفته وی باید از این پتانسیل‌‌ها و ظرفیت‌ها در کشور استفاده شود و اگر دولت به معنای واقعی از تولید حمایت داشته باشد، می‌توانیم بهترین کالاهای روز دنیا را تولید کنیم.

نایب رییس اول اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران تصریح‌کرد: این سؤال همیشه وجود دارد که چرا در حال حاضر کیفیت تولید کالای ایرانی پایین است؟ تنها دلیل اصلی این است که قیمت تمام شده کالای ایرانی به علت هزینه‌های سربار آن، بالا است و به همین سبب تولید‌کننده برای این‌که در بازار بتواند بماند، مجبور است از کیفیت کالا بکاهد؛ در صورتی که اگر موانع تولید برداشته می‌شد، قطعاً بهترین تولید با قیمت مناسب را به بازار عرضه می‌کردیم.

احمدیان با بیان این‌که بودجه کشور برای حمایت از تولید و اقتصاد کشور همیشه کم و ناکافی بوده است، افزود: هزینه بیمه تأمین اجتماعی که کارفرما باید معادل ۳۰ درصد حقوق کارگر را بپردازد، مالیات بر ارزش افزوده و بالا بودن قیمت مواداولیه تولید، نگرانی از نبود بازار فروش و دیگر مسایل این چنینی، همه از دغدغه‌های یک تولید‌کننده است که برای رفع آن باید قدم برداشت.

وی با تأکید بر این‌که اقتصاد هر کشور نماد قدرت آن کشور است، تصریح‌کرد: نباید با نادیده گرفتن بخش تولید اجازه دهیم تا اقتصاد کشور ضعیف شود؛ تولید هر کشور قلب تپنده هر کشور است و باید تمام سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش صورت بگیرد.

نایب رییس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران با تأکید بر این‌که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد کارگاه‌های تولیدی پلاستیک تعطیل هستند، افزود: در حال حاضر لازم است هزینه بیمه تأمین اجتماعی از ۳۰ درصد به ۱۰ برسد؛ مالیات ارزش افزوده تعدیل و موانع تولید برداشته شود تا صنعت نخوابد و تولید‌کنندگان بتوانند در بازار بمانند.

وی افزود: اگر دولت ۳۴ بند موانع تولید را بر دارد، تازه شروع کار خواهد بود و این موانع مانند چوبی است که‌ لای چرخ دوچرخه گذاشته باشند و قدرت حرکت را از آن سلب کرده باشند.

 

احمدیان افزود: از اتاق اصناف ایران به خاطر پیگیری‌های مشکلات صنوف تشکر می‌کنیم و از ریاست اتاق خواستاریم تا در هیأت دولت و کمیسیون‌های مربوطه بر روی رفع موانع تولید تأکید بیش‌تری داشته باشد تا بتوانیم آینده تولید و اقتصاد کشور را به سمت صعود تغییر دهیم.