بی‌اعتمادی به فروشندگان خرد در پی قیمت‌گذاری غیرواقعی از سوی کارخانه‌ها

رییس اتاق اصناف گلستان مطرح‌ کرد بی‌اعتمادی به فروشندگان خرد در پی قیمت‌گذاری غیرواقعی از سوی کارخانه‌ها رییس اتاق اصناف گلستان گفت: با حذف برچسب قیمت از روی کالا در کارخانه موافقم اما فروشنده باید برچسب قیمت کالا را بر روی آن نصب کند. حسن‌خلیلی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در […]

رییس اتاق اصناف گلستان مطرح‌ کرد

بی‌اعتمادی به فروشندگان خرد در پی قیمت‌گذاری غیرواقعی از سوی کارخانه‌ها

رییس اتاق اصناف گلستان گفت: با حذف برچسب قیمت از روی کالا در کارخانه موافقم اما فروشنده باید برچسب قیمت کالا را بر روی آن نصب کند.

حسن‌خلیلی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در صورتی‌که در کارخانه نظارت دقیق بر روی قیمت‌گذاری می‌شد، نیازی به اجرای این طرح نبود، اما در اکثر مواقع قیمتی که از کارخانه روی کالا برچسب می‌خورد؛ غیرواقعی است.

وی ادامه‌داد: قیمت غیرواقعی موجب سوء‌استفاده برخی فروشگاه‌های بزرگ می‌شود و این نبود شفافیت، مصرف‌کننده را به فروشنده‌های کوچک بی‌اعتماد می‌کند.

خلیلی اظهار‌کرد: در شرایط فعلی بازار‌، اگر اجازه رقابت به واحدهای صنفی برای قیمت‌گذاری داده شود، حس رقابت در آنها برای بقا در بازار زنده می‌شود و این خود به خود برخی واحدهای صنفی که کم‌فروشی یا گران‌فروشی می‌کنند را از این دایره رقابت حذف و خارج می‌کند.

رییس اتاق اصناف گلستان درباره صدور چک الکترونیکی یا سامانه «صیاد» گفت: اعتبار به دسته‌چک‌ها با چک الکترونیکی برمی‌گردد و صاحب چک برای پرکردن و پرداخت دچار دغدغه نمی‌شود ضمن این‌که متحدالشکل کردن دسته چک‌‌ها می‌تواند راهی برای تسهیل تبادلات اقتصادی و تجاری باشد.

خلیلی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه پاییزه در گلستان اظهار‌کرد: هیچ‌گاه با برگزاری نمایشگاه پاییزه و بهاره موافق نبودیم؛ به این دلیل که در این نوع نمایشگاه‌ها اجناس مانده در انبار و بی‌کیفیت به قیمت بسیار بالاتر از خرید به فروش می‌رسد. در صورتی با برگزاری نمایشگاه موافق هستیم که تولیدکننده‌ها و کارخانه‌دار‌ها در نمایشگاه حضور داشته باشند؛ در غیر این صورت برگزاری نمایشگاه به بازار و واحد‌های صنفی آسیب جدی می‌زند.

 

وی در عین حال فروش فوق‌العاده را جایگزین مطلوبی برای نمایشگاه دانست و افزود: با اجرای طرح فروش فوق‌العاده ‌در همه واحدهای صنفی گلستان که با تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصد همراه بود، توانستیم رضایت مردم را جلب کنیم.