معاون شرکت راهآهن خبر داد قطعه دو راهآهن حومهای تهران- پرند در انتظار برگزاری مناقصه معاون شرکت راهآهن از تمرکز این شرکت روی فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش برای تأمین تجهیزات زیر بنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علایم و ارتباطات و ماشینآلات مکانیزه خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و […]
معاون شرکت راهآهن خبر داد
قطعه دو راهآهن حومهای تهران- پرند در انتظار برگزاری مناقصه
معاون شرکت راهآهن از تمرکز این شرکت روی فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش برای تأمین تجهیزات زیر بنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علایم و ارتباطات و ماشینآلات مکانیزه خبر داد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مازیاریزدانی با اشاره به برنامه راهآهن برای استفاده از فاینانسهای خارجی در امور زیربنایی اظهارکرد: در حال حاضر بر روی فاینانس یک میلیارد یورویی اوبر بانک اتریش به منظور خرید تجهیزات زیربنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علایم و ارتباطات و ماشینآلات مکانیزه تمرکز کردهایم.
معاون فنی و زیربنایی در ادامه به روند مذاکرات ساخت راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و گفت: پس از دریافت اسناد این پروژه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد در حال مذاکره هستیم.
وی در ادامه به ساخت خطوط حومهای تهران-پرند اشاره کرد و گفت: راهآهن حومهای تهران-پرند از دو قطعه تهران-اسلامشهر و اسلامشهر-پرند تشکیل شده که پیمانکار قطعه تهران-اسلامشهر مشخص و عملیات اجرایی پروژه را شروع شده است.
یزدانیخاطرنشانکرد: قطعه اسلامشهر-پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هماکنون اسناد فنی در میان شرکتهای پیمانکار توزیع میشود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود.
وی با بیان اینکه برای اتصال تهران و پرند از طریق حملونقل ریلی دو خط حومهای مجزا در کنار دو خط موجود در دست احداث قرار دارد، گفت: البته در شهر پرند به دنبال راهاندازی یک سیستم حملونقل ترکیبی با توسعه ایستگاه فعلی و احداث پایانه مسافربری در کنار این ایستگاه با همکاری شهرداری این شهر هستیم. که این همکاری علاوه بر توسعه حملونقلی شامل طراحی فضای سبز و تأمین روشنایی مسیر تردد مردم نیز میشود.
این مقام مسؤول در شرکت راهآهن از بهرهبرداری خط دوم محور یزد-اشک زر در دو هفته قبل خبر داد و گفت: امیدواریم قطعات بعدی پس از رفع نواقص جزیی به مرور طی یک سال آینده مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
یزدنی یادآورشد: قطعات خط دوم تهران-زنجان هماکنون در دست ساخت قرار دارد و حد فاصل زنجان تا قزوین نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است بهطوری که طبق پیشبینیها بعد از بهرهبرداری خط دوم راهآهن تهران-قزوین شاهد افتتاح خط دوم زنجان-قزوین خواهیم بود.
گفتنی است، دو خطه کردن راهآهن زنجان-قزوین از تأکیدات سفر رییسجمهور به استان زنجان بود و ساخت ۱۰۴ کیلومتر خط ریلی این مسیر در ۳ قطعه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان آغاز شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.