فصل دوم پربییندهترین سریال شبکه خانگی به پایان رسید رسوخ «شهرزاد» بر قلب خانوادهها و میان نسل جوان آخرین قسمت از فصل دوم سریال «شهرزاد» دیروز در قالب ۹۰ دقیقه توزیع شد و فصل سوم آن نیز در حال تصویربرداری است. در همین راستا ایسنا در گفتوگویی با یک منتقد، نظر او را درباره فصل […]
فصل دوم پربییندهترین سریال شبکه خانگی به پایان رسید
رسوخ «شهرزاد» بر قلب خانوادهها و میان نسل جوان
آخرین قسمت از فصل دوم سریال «شهرزاد» دیروز در قالب ۹۰ دقیقه توزیع شد و فصل سوم آن نیز در حال تصویربرداری است.
در همین راستا ایسنا در گفتوگویی با یک منتقد، نظر او را درباره فصل دوم این سریال بهکارگردانی حسنفتحی جویا شده است.
جبارآذین با اشاره به موانعی که برای ساخت سریال «شهرزاد» در تلویزیون وجودداشت، بیانکرد: یکی از سریالهای جذاب و تأثیرگذار سالهای اخیر در عرصه هنرهای تصویری و نمایشی مجموعه عاشقانه «شهرزاد» است. این مجموعه به دلیل مشکلات مالی تلویزیون و استفاده از برخی مضامین در داستان، نمیتوانست در سازمان صدا و سیما تولید شود. «شهرزاد» به عنوان یک سریال عاشقانه تاریخی – اجتماعی که هنرمندانه نوشته و ساخته شده است در فصل نخست خود با استقبال مخاطبان آثار تصویری و تلویزیونی روبهرو شد. اگرچه «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی تولید و پخش شده است اما همچنان مخاطبان خاص خود را دارد و توانسته در قلب خانوادهها و میان نسل جوان نفوذ کند.
او به دلایل موفقیت سریال «شهرزاد» اشاره و اظهارکرد: فیلمنامه خوب، کارگردانی قوی حسنفتحی و بازیهای خوب و مثالزدنی شهابحسینی، ترانهعلیدوستی و علینصیریان دلیل موفقیت و امتیاز سریال «شهرزاد» است.
این منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به تغییرات فصل دوم سریال «شهرزاد»، گفت: در فصل دوم این سریال با ورود شخصیتهای تازه و خروج بازیگرانی که در فصل نخست از عوامل موفقیت سریال محسوب میشدند، روبهرو شدیم که باعث شد «شهرزاد» روند تازهای را سپری کند و این روند تازه به معنای ضعیف شدن نبود.
آذین با بیان اینکه روند جدید سریال باعث کاهش مخاطبان سریال «شهرزاد» شد، اضافهکرد: فصل دوم «شهرزاد» همچنان امتیاز کارگردان، فیلمنامه و بازیهای خوب را دارد. در واقع روند تازه قصه و ورود بازیگران جدید به فصل دوم «شهرزاد» باعث شد که مخاطب گستردهای نسبت به فصل نخست نداشته باشد که این امر را نباید ضعف سریال و فاصله گرفتن از امتیازها و موفقیتهای سریال حساب کرد به دلیل اینکه عوامل سریال به درستی و قدرت کار خود را ادامه میدهند.
این مدرس سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه «شهرزاد» نیازمند قسمتهای بیشتری برای نمایش است، بیانکرد: روند جدید سریال «شهرزاد» به گذر زمان و پخش شدن قسمتهای بیشتری نیاز دارد تا بینندگان بتوانند ارتباط مناسب با آن برقرار کنند؛ البته این امر به این معنی نیست که عوامل «شهرزاد» با کشدار کردن بیمورد بعضی داستانهای فرعی، سریال را سرپا نگه دارند.
او ادامهداد: در واقع بر روی پیچ و خمهای جدید فصل دوم «شهرزاد» نسبت به داستانپردازی فصل نخست آن تمرکز کمتری وجود داشت به همین دلیل مخاطبان سریال نتوانستند با فصل دوم مانند فصل نخست ارتباط برقرار کنند.
او با اشاره به فصل سوم سریال «شهرزاد» که در حال تولید برای شبکه نمایش خانگی است، گفت: داستانها و بازیها همچنان در فصل سوم این سریال تداوم دارد. فصل سوم این سریال باید به قدرت و قوت فصل اول ساخته و پخش شود. اگر به روند تازه این سریال درست نپردازند، آسیب جبرانناپذیری به بدنه داستان و ساختار سریال «شهرزاد» وارد میشود. سریال «شهرزاد» به عنوان یک سریال دراماتیک و عاشقانه در عرصه سینمای تصویری ما یک اثر ماندگار و محبوب تلقی میشود.
جبارآذین در پایان گفت: اگر صداوسیما با اندکی تأمل، تحقیق و همراهی با این سریال همسو میشد، شهرزاد میتوانست به یکی از بهترینهای تاریخ تلویزیون تبدیل شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.