دبیرستانی‌ها در ۲۰ جلسه ۱٫۵ساعته با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند

تشریح طرح کاد توسط بطحایی دبیرستانی‌ها در ۲۰ جلسه ۱٫۵ساعته با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند وزیر آموزش و پرورش جزییات طرح «ایران مهارت» را تشریح کرد و گفت: در این طرح دبیرستانی‌‌ها در ۲۰ جلسه با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند و اهداف آن با «طرح کاد» متفاوت است. به گزارش ایلنا، سیدمحمدبطحایی در حاشیه مراسم […]

تشریح طرح کاد توسط بطحایی

دبیرستانی‌ها در ۲۰ جلسه ۱٫۵ساعته با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش جزییات طرح «ایران مهارت» را تشریح کرد و گفت: در این طرح دبیرستانی‌‌ها در ۲۰ جلسه با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند و اهداف آن با «طرح کاد» متفاوت است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدبطحایی در حاشیه مراسم رونمایی از طرح کتاب ایران مهارت با بیان این‌که دانش‌آموزان بنا به علاقه، امکانات و مقتضیات منطقه‌ای و شرایطی که منطقه دارد؛ می‌توانند این ۵۰۰ مهارت را انتخاب کنند، اظهارکرد: مقام‌معظم‌رهبری و رییس‌جمهور اشارات مفصلی به ضرورت مهارت‌آموزی داشتند که سعی می‌کنیم در راستای عملیاتی کردن این منویات حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در قالب این طرح دانش‌آموزان ما برخی حرف و فنون را تمرین کرده و مهارت‌هایی را می‌آموزند، گفت: زمان مهارت‌آموزی کوتاه و مختصر است اما می‌تواند در توسعه کارآفرینی و ایجاد انگیزه مؤثر باشد و دانش‌آموزان را از محفوظات خارج کند.

بطحایی درباره طرح «کاد» که در گذشته اجرا می‌شد، گفت: تجربیات خوبی از طرح‌های مشابه داشتیم اما برخی از آنها متوقف شد. این طرح، همان طرح کاد نیست. در طرح کاد دانش‌آموزان هفته‌ای یکبار به‌کارگاه‌ها مراجعه و مهارت‌ها و ظرافت‌های شغلی را می‌آموختند اما در این طرح دبیرستانی‌ها در ۲۰ جلسه ۱٫۵ساعته با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند و اهداف آن با طرح‌کاد متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که امید است تعداد زیادی از دانش‌آموزان تحت پوشش طرح «ایران مهارت» قرار بگیرند، گفت: بخش وسیعی از مدارس متوسطه اول و دوم مجری طرح خواهند شد.

بطحایی در پاسخ به این‌که این آموزش‌ها در داخل مدارس صورت می‌گیرد یا خارج از آن؟ گفت: تلاش می‌کنیم آموزش‌ها در داخل مدرسه صورت گیرد، اما در برخی رشته‌ها که تجهیزات قابل انتقال نیست، دانش‌آموزان باید به مراکز فنی بروند.۵۰۰نوع مهارت متناسب با شرایط هر مدرسه و منطقه در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به‌کار روی چوب، صنعت جواهرسازی، کار روی طلا، سفالگری و… اشاره کرد.

وی درباره هزینه‌های این طرح گفت: بخشی از اعتبارات از سوی ما، بخشی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای تأمین می‌شود و برای بخشی دیگر نیز روی کمک و مشارکت اولیا حساب می‌کنیم.

 

وی درباره سرانه مدارس گفت: اعتباری که گرفتیم به خزانه رفته بخشی برای پرسنلی و مطالبات حق‌التدریس و بخشی برای سرانه است. امیدواریم با گشایش خزانه، به‌زودی پرداخت شود.