شرایط اجرای برونسپاری خدمات الکترونیکی از سوی دستگاهها دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت گفت: باید ضمانت اجرایی برونسپاری خدمات الکترونیک از سوی دستگاههای مرتبط با این حوزه وجود داشته باشد و قطعاً اگر مجموعه دستگاههای اجرایی و ادارات در این زمینه همکاری نکنند در این طرح موفق نخواهیم شد. به گزارش ایسنا، […]
شرایط اجرای برونسپاری خدمات الکترونیکی از سوی دستگاهها
دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت گفت: باید ضمانت اجرایی برونسپاری خدمات الکترونیک از سوی دستگاههای مرتبط با این حوزه وجود داشته باشد و قطعاً اگر مجموعه دستگاههای اجرایی و ادارات در این زمینه همکاری نکنند در این طرح موفق نخواهیم شد.
به گزارش ایسنا، علیفلاح در اجلاس مدیران دبیرخانههای نظام اداری کشور، اظهارکرد: پارادیمی در دنیا وجود دارد که نشان میدهد در دهه اخیر در هر ۷۰ روز شاهد تصاعد دو برابری علم خواهیم بود. باید از هماکنون از فرصت استفاده کرده و همانند کشوریهای دیگر و با تفکر خلاقانه پیش برویم و به نوعی رویکرد ما توجه به سرویسهای ارزش افزوده باشد.
دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت تصریحکرد: دفاتر پیشخوان دولت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و با فرمایش مقاممعظمرهبری در سال ۸۸ شکل گرفتند و به عنوان بخش غیردولتی و بازوی اجرایی بخش دولت فعالیت دارند.
فلاح بیانکرد: دفاتر پیشخوان دولت با سرمایه اندک توفیق پیدا کردهاند یکی از شبکههای مویرگی را که بر بستر اینترنت قرار ندارد، محقق کنند. همچنین توانستهاند با رعایت پروتکلهای امنیتی ساختارهای ارایه خدمات الکترونیکی را فراهم کنند.
وی عنوانکرد: در تعاملات با دستگاههای دولتی جایگاه خوبی داریم و در حال حاضر با افتتاح طرح سیستم مکاتبات الکترونیکی دولت، ۳۰۰۰ دفتر در این بستر عملیاتی شدهاند و نرمافزار این بخش نیز حدود یکسال است که بهنگامسازی شده است. همچنین در خوزستان حدود ۱۰ دفتر پیشخوان در این حوزه وارد شدهاند.
دبیر کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت تصریحکرد: دولت بر جلوگیری از کارگزاری موازی به جز در دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پست و دفاتر ICT تأکید دارد که باید سبد اقتصادی این دفاتر به واسطه برونسپاری خدمات الکترونیکی و هزینههای این دفاتر شکل بگیرد. قطعاً توسعه دولت الکترونیک در اینجا ختم نمیشود و ادامه خواهد داشت.
فلاح بیانکرد: باید با ایجاد این بستر و ارتباط نزدیک با مردم تکریم ارباب رجوع نسبت به سال گذشته بیشتر شود. همچنین با این نزدیکی تسهیل خدمات و کاهش هزینههای مردم ممکن میشود.
وی گفت: باید از دید سنتی خارج شویم و با یک دید پیشرو نسبت به اصلاح، تکمیل و تدوین فرایندهای الکترونیکی به منظور سهولت بیشتر مردم و خدمات ارزش افزوده اقدام کنیم.
دبیر کانون دفاتر پیشخوان و بخش عمومی دولت تصریح کرد: باید ضمانت اجرایی برونسپاری خدمات الکترونیک توسط دستگاههای مرتبط با این حوزه وجود داشته باشد و قطعاً اگر مجموعه دستگاههای اجرایی، ادارات و… در این زمینه همکاری نکنند در این طرح موفق نخواهیم شد و اگر واگذاری خدمات منجر به پاسخ خدمت نشود اعتماد مردم سلب میشود.
فلاح اظهارکرد: باید استانداریها و نهاد ریاست جمهوری به مردم ابلاغ کنند که مردم با اجرای این فرایند به دبیرخانههای دستگاههای اجرایی مراجعه نکنند و نباید دوگانگی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به ضمانت اجرایی دفاتر پیشخوان بیانکرد: دفاتر پیشخوان باید در دریافت نرخ شئون مصوب را داشته باشند. همچنین باید توجه داشت که ارایه کیفیت مطلوب و تکریم ارباب رجوع موجب جذب مشتری خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.