نقش اقدامات بازدارنده دستگاه‌های نظارتی بر افزایش امنیت و کیفیت صنعت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نقش اقدامات بازدارنده دستگاه‌های نظارتی بر افزایش امنیت و کیفیت صنعت خودرو یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: با اعمال برخی اقدامات بازدارنده از سوی دستگاه‌های متولی و نظارتی بر جریان تولیدات داخلی می‌توان به استانداردهای مناسب کیفی و ایمنی در صنعت خودرو دست یافت. سیدمهدی‌مقدسی در […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نقش اقدامات بازدارنده دستگاه‌های نظارتی بر افزایش امنیت و کیفیت صنعت خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: با اعمال برخی اقدامات بازدارنده از سوی دستگاه‌های متولی و نظارتی بر جریان تولیدات داخلی می‌توان به استانداردهای مناسب کیفی و ایمنی در صنعت خودرو دست یافت.

سیدمهدی‌مقدسی در گفت‌و‌گو با خبرخودرو با اشاره اهمیت برنامه‌های سختگیرانه دولت در ارتقاء تولیدات داخلی اظهار داشت: سختگیری‌های دولت و تعیین شروطی برای ارتقای ایمنی خودرو‌ها و همچنین فشارهای قانونی سازمان استاندارد و پلیس راهور در ممانعت از شماره‌گذاری برخی از خودرو‌ها قطعاً در ارتقای سطح ایمنی و استاندارد تولیدات خودروسازان تأثیر مهم و مؤثری می‌گذارد.

وی تصریح کرد: البته در این روند نباید به حداقل استاندارد‌ها قانع بود و در مقایسه با خودروسازان معتبر در دنیا باید نسبت به ارتقای سطح استانداردهای ایمنی و کیفی تلاش بیش‌تری شده و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: خودروسازان برای تأمین نیاز داخل باید به نحوی عمل کنند که اشتیاقی به واردات خودرو وجود نداشته باشد و این مهم جزو در مشارکت با برندهای جهانی محقق نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وظیفه و نقش مجلس در ارتقای استاندارد‌ها ایمنی و کیفی تولیدات داخلی خودروسازان گفت: مجلس دو وظیفه مهم در این زمینه برعهده دارد به‌طوری که در قانون لایحه هوای پاک برخی مصوبات و الزاماتی به تصویب رسیده که خودروسازان با رعایت آنها باید استاندارد ایمنی تولیدات را افزایش دهند.

وی افزود: وظیفه دیگر مجلسیان و به‌طور خاص تر کمیسیون صنایع، نظارت بر اجرای قوانین مصوب در حوزه صنعت خودرو و همچنین اجرای قراردادهای منعقد با شرکت‌های خارجی است که به‌طور قطع عملیاتی شوند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی همچنین نقش جامعه و مصرف‌کنندگان در ارتقای سطح تولیدات خودروسازان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: آشنایی مصرف‌کنندگان به حقوق خود و مطالبه آن از خودروسازان و از سویی آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به خرید محصولات با کیفیت داخلی همگی می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.

 

مقدسی تأکید کرد: بی‌شک مردم ناظران خوبی بر تولیدات داخلی بوده و می‌توانند حقوق خودشان را از تولیدکنندگان داخلی مطالبه کنند.