بزرگ‌‌ترین آفات کسب‌وکار در کشور فعالیت‌ واحدهای بدون پروانه است

رییس اتاق اصناف ایران بزرگ‌‌ترین آفات کسب‌وکار در کشور فعالیت‌ واحدهای بدون پروانه است اداره اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهایی است که بیش‌ترین تعامل و ارتباط را با مجموعه اصناف کشور دارد. از همین‌رو، علی‌فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران از ضرورت تداوم این […]

رییس اتاق اصناف ایران

بزرگ‌‌ترین آفات کسب‌وکار در کشور فعالیت‌ واحدهای بدون پروانه است

اداره اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهایی است که بیش‌ترین تعامل و ارتباط را با مجموعه اصناف کشور دارد.

از همین‌رو، علی‌فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران از ضرورت تداوم این همکاری و افزایش آن گفت و تصریح‌ کرد: تاکنون نشست‌‌ها و جلسات متعددی با فرماندهان اداره اماکن و پلیس نظارت بر اماکن عمومی در رده‌های مختلف داشته و این قبیل نشست‌‌ها تاکنون نتایج و دستاوردهای قابل تأملی برای واحدهای صنفی به همراه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و غیرقابل انکار پلیس نظارت بر اماکن عمومی در نحوه فعالیت واحدهای صنفی و مجموعه‌های بالادستی آن افزود: بدون تردید واحدهای صنفی، اتحادیه‌ها و به تبع آن‌ها، اتاق‌های اصناف سراسر کشور نمی‌توانند در مواردی همانند ایجاد ثبات و امنیت لازم، ساماندهی نظام کسب‌وکار، فعالیت‌های فرهنگی و… بدون همراهی و تعامل با ادارات اماکن نسبت به انجام وظایف و فعالیت‌های خود توفیق چندانی به دست آورند و به‌طور حتم نیازمند این همراهی هستند.

فاضلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: از سوی دیگر، بخش قابل‌توجهی از گروه‌هایی که از خدمات واحدهای صنفی بهره‌برداری می‌کنند، نیازمند ایجاد فضایی امن و قابل‌اعتماد برای بهره‌گیری هرچه بیش‌تر از خدمات واحدهای صنفی هستند. به‌طور قطع یکی از ارکان ایجاد این اعتماد توجه و تأیید پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا است. به‌طوری که جامعه هدف واحدهای صنفی می‌توانند با تکیه بر اعتمادسازی نهادی مانند پلیس نظارت بر اماکن عمومی اطمینان قلبی بیش‌تری نسبت به خدمات واحدهای صنفی در سراسر کشور داشته باشند.

رییس اتاق اصناف ایران در ادامه به موضوع پلمب واحدهای صنفی متخلف یا فاقد پروانه کسب اشاره و اضافه ‌کرد: یکی از بزرگ‌‌ترین آفات مربوط به کسب‌وکار در ایران، فعالیت‌ واحدهای بدون پروانه کسب در سراسر کشور است. طبق آمارهای به دست آمده از سوی مراجع ذی‌صلاح عمده تخلفات صورت گرفته در حوزه اصناف ناشی از فعالیت‌های این‌گونه واحدهاست. در این بخش نقش غیرقابل انکار و ستودنی اداره اماکن بیش از پیش رخ نشان می‌دهد. در حقیقت مواجهه و برخورد با واحدهای متخلف یکی از اهداف مشترک میان اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف کشور با پلیس نظارت بر اماکن عمومی است. به همان میزان که اداره اماکن به عنوان متولی ایجاد نظم و امنیت در ساختار کسب‌وکار کشور نسبت به این مسأله حساس و دقیق است، مجموعه صنوف هم دارای همین حساسیت بوده و در تلاش است تا از طریق این همکاری و تعامل زمینه را برای توقف، تحدید یا تغییر فضای فعالیت چنین واحدهایی مهیا کند.

 

فاضلی در پایان به برنامه‌های آتی اتاق اصناف ایران در ارتباط با اداره اماکن اشاره و تصریح ‌کرد: سیاست و راهبرد اصلی اتاق اصناف ایران همکاری، همراهی و تعامل هرچه بیش‌تر با اداره اماکن بوده و در این راستا خود را مکلف می‌داند تا در بستری مناسب و به دور از جنجال و هیاهو بیش‌ترین همکاری‌های لازم را با مجموعه پلیس اماکن ناجا داشته باشد. همان‌گونه که تاکنون نیز وضع بر همین منوال بوده و اصناف و اداره اماکن کم‌ترین تقابل و برخورد را با یکدیگر داشته‌اند.