مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری فارسی، ریاضی، مطالعات اجتماعی و کتب دینی تغییرات چشمگیری داشتهاند گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ هزار جلد کتاب معادل ۲۰۰ تُن چاپ میشود، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد کتب درسی سال تحصیلی ۹۸ -۹۷ […]
مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری
فارسی، ریاضی، مطالعات اجتماعی و کتب دینی تغییرات چشمگیری داشتهاند
گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ هزار جلد کتاب معادل ۲۰۰ تُن چاپ میشود، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد کتب درسی سال تحصیلی ۹۸ -۹۷ سفارش چاپ شده است.
به گزارش خبرنگار مناقصهمزایده، محمودامانیتهرانی، مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری امروز در نشست خبری پیرامون تدوین کتب درسی دانشآموزان در مقاطع مختلف تحصیلی که در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تألیف کتب درسی، اظهارداشت: بحث کتب درسی بسیار پیچیده است چرا که به دلیل پاسخ دادن به سلیقههای مختلف همواره کتب درسی مورد توجه است.
وی ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی سابقهای از دهه ۴۰ در امر تدوین کتب درسی دارد و قانون تشکیل این سازمان مربوط به سال ۱۳۵۵ در مجلس شورای ملی است و از تجمیع سازمانهای قبل از خود ایجاد شده است.
مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری افزود: در ۲۰ سال اخیر موفق شدهایم در ابتدای مهرماه کتب درسی را در اقصی نقاط کشور توزیع کنیم و در کنار آن دفتر تکنولوژی آموزشی مبادرت به تولید مجلات رشد و فیلمهای آموزشی میکند.
امانیتهرانی در خصوص انتقاد رییسجمهور از محتوای کتب درسی تصریحکرد: اولاً نگاه ما این است که رییسجمهور از کارهای ما در دفتر تألیف آگاهی دارند اما احتمالاً صحبت وی از باب توجه بیشتر بوده است و معتقد هستیم باید در این خصوص دید آیندهنگر داشته باشیم، البته به نظرم در بخش کتب درسی به موضوع یاد شده ایمان و اعتقاد عمیقی داشتهایم.
وی با اشاره به وجود محتواهای جدید در کتب درسی متذکر شد: اقدامات خوبی در خصوص محتوا و فرم و شکل کتابها انجام شده است و روشها تغییر یافته و دانشآموز از حالت منفعل به فعال تبدیل شده است.
مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری اضافه کرد: کتب فارسی، ریاضی، مطالعات اجتماعی و به دنبال آن کتب دینی تغییرات چشمگیری داشتهاند و امروز کتب درسی از نظر محتوا، روش و آمادهسازی با گذشته متفاوت شده است اما باید این نکته را بیان کنم که ما مانند فردی هستیم که باید مسیر طولانی را برویم و فرمایش رییسجمهور توجه و نگاه به آینده است، اما باید گذشته را نیز مورد تکریم قرار دهیم.
وی با اشاره به روند تألیف کتب درسی، افزود: بازبینی هر کتاب درسی در پایان ۵ سال و بازتألیف آن پس از ۱۰ سال انجام میشود؛ ضمن اینکه استاندارد مرسوم سایر کشورها نیز مورد توجه قرار میگیرد.
مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری بیانداشت: به محض تألیف کتب درسی، فایلهای کتابها بارگذاری میشود؛ از ۶۴ معلم مربوطه اعتبارسنجی کرده و پس از طی این مرحله، کتاب اولیه منتشر میشود، پس از دوره آزمایشی، مجدداً بررسی شده و پس از این مراحل، ارزشیابیهای دورهای صورت میگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.