توسعه ریلی کشور را به نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل میکند عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: فعال شدن بخش ریلی میتواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخشهایی از اروپا تبدیل کند. به گزارش خانهملت، مجیدکیانپور در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهارداشت: ظرفیت بسیار عظیمی […]
توسعه ریلی کشور را به نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل میکند
عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: فعال شدن بخش ریلی میتواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخشهایی از اروپا تبدیل کند.
به گزارش خانهملت، مجیدکیانپور در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهارداشت: ظرفیت بسیار عظیمی در بخش حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که نیازمند توسعه خطوط، تکمیل کُریدورهای اصلی است و قطعاً میتوانیم نقش ترانزیتی و هاب شدن ایران در خاورمیانه را به عنوان نقطه واسط شرق به غرب داشته باشیم.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی با بیان اینکه باید با استفاده از فاینانسها و سرمایهگذاریهای خارجی خطوط ریلی کشور را برابر با استانداردهای روز دنیا توسعه دهیم، گفت: این توسعه میتواند شامل برقی کردن و اصلاح خطوط مسیر باشد تا در نهایت بتوانیم حملونقل ریلی مسافر را از ۵ درصد به حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد برسانیم.
نماینده مردم ازنا و درود در مجلسشورایاسلامی با اشاره به اینکه همچنین باید بتوانیم حمل و نقل ریلی بار را از ۱۰ درصد به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم، اضافهکرد: حمل و نقل ترکیبی در بخش ریل میتواند به خوبی جوابگو باشد و اینکه از کشورهای دیگر بخواهند از این بخش بهعنوان ترانزیت استفاده کنند در معرفی ایران تأثیر بسیار زیادی را دارد.
وی در خصوص پیشنهاد چینیها برای احیای جادهابریشم و توسعه حمل و نقل ریلی بین ایران و چین، اظهارداشت: این مسأله میتواند یک نقش اساسی در توسعه اقتصاد ایران داشته باشد و ما میتوانیم از ظرفیتهای موجود حمل و نقل ریلی کشور بهتر استفاده کنیم، همانگونه که صنعت هوانوردی کشور از ظرفیتها و کرویدورهای موجود بهخوبی استفاده میکند.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی در پایان، خاطرنشانکرد: فعال شدن بخش ریلی میتواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخشهایی از اروپا تبدیل کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.