توسعه ریلی کشور را به ‌نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل می‌کند

توسعه ریلی کشور را به ‌نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل می‌کند عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: فعال شدن بخش ریلی می‌تواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخش‌هایی از اروپا تبدیل کند. به گزارش خانه‌ملت، مجیدکیان‌پور در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهارداشت: ظرفیت بسیار عظیمی […]

توسعه ریلی کشور را به ‌نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: فعال شدن بخش ریلی می‌تواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخش‌هایی از اروپا تبدیل کند.

به گزارش خانه‌ملت، مجیدکیان‌پور در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهارداشت: ظرفیت بسیار عظیمی در بخش حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که نیازمند توسعه خطوط، تکمیل کُریدور‌های اصلی است و قطعاً می‌توانیم نقش ترانزیتی و هاب شدن ایران در خاورمیانه را به عنوان نقطه واسط شرق به غرب داشته باشیم.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که باید با استفاده از فاینانس‌‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی خطوط ریلی کشور را برابر با استانداردهای روز دنیا توسعه دهیم، گفت: این توسعه می‌تواند شامل برقی کردن و اصلاح خطوط مسیر باشد تا در نهایت بتوانیم حمل‌ونقل ریلی مسافر را از ۵ درصد به حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد برسانیم.

نماینده مردم ازنا و درود در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که همچنین باید بتوانیم حمل و نقل ریلی بار را از ۱۰ درصد به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم، اضافه‌کرد: حمل و نقل ترکیبی در بخش ریل می‌تواند به خوبی جوابگو باشد و این‌که از کشورهای دیگر بخواهند از این بخش به‌عنوان ترانزیت استفاده کنند در معرفی ایران تأثیر بسیار زیادی را دارد.

وی در خصوص پیشنهاد چینی‌‌‌ها برای احیای جاده‌ابریشم و توسعه حمل و نقل ریلی بین ایران و چین، اظهارداشت: این مسأله می‌تواند یک نقش اساسی در توسعه اقتصاد ایران داشته باشد و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود حمل و نقل ریلی کشور بهتر استفاده کنیم، همان‌گونه که صنعت هوانوردی کشور از ظرفیت‌ها و کرویدورهای موجود به‌خوبی استفاده می‌کند.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی در پایان، خاطرنشان‌کرد: فعال شدن بخش ریلی می‌تواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخش‌هایی از اروپا تبدیل کند.