برخی از صنایع لبنی فقط با یک پنجم ظرفیت کار میکنند نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه بسته بندی مدرن حلقه مفقوده بازار صادراتی لبنیات است، گفت: ارتقای ۶۰ درصدی ظرفیت صنایع لبنی با اتصال به شرکت مادر صادراتی امکان پذیر است. به گزارش خانه ملت، علیبختیار درباره صادرات محصولات لبنی […]
برخی از صنایع لبنی فقط با یک پنجم ظرفیت کار میکنند
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه بسته بندی مدرن حلقه مفقوده بازار صادراتی لبنیات است، گفت: ارتقای ۶۰ درصدی ظرفیت صنایع لبنی با اتصال به شرکت مادر صادراتی امکان پذیر است.
به گزارش خانه ملت، علیبختیار درباره صادرات محصولات لبنی و زراعی به بازارهای هدف، گفت: امکان بازاریابی پایدار برای بنگاههای کوچک لبنی و زراعی در بازار صادراتی وجود ندارد، زیرا شرکتهای کوچک قابلیت رقابت با کمپانیهای بزرگ در چرخه صادرات را ندارند و این امر یکی از موانع بزرگ صادراتی است.
افزایش تناژ محصولات لبنی برای رقابت در بازار جهانی الزامی است
عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای توسعه و چرخش صادرات محصولات لبنی و زراعی به بازارهای هدف باید بنگاههای کوچک لبنی زیر لوای کمپانیهای بزرگ شکل بگیرند، تصریح کرد: افزایش تناژ محصولات لبنی برای رقابت در بازار لبنیات امری اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: برای پایداری و تداوم صادرات در بازار لبنیات باید صنایع کوچک تحت عنوان یک برنده ویژه محصول را به بازار صادراتی صادرکننده تا از نظر تأمین سلایق مشتری و پاسخگویی به نیازهای بازارهای بینالملل بتوان تولید صادراتی را رقم زد.
بختیار افزود: برای صادرات به بازارهای جهانی در حیطه لبنیات در کشور باید صنایع کوچک به طریق مجزا، تولید را در سرلوحه فعالیت داشته باشند اما با تعریف یک شرکت مادر تولیدات با یک برند ویژه به بازار جهانی صادر شود.
وی ادامه داد: کیفیت، بهداشت و برند باید یک شناسنامه بهویژه در محصولات لبنی توسط شرکتهای مادر میتواند تعیین و در پروسه صادراتی عملیاتی شود، زیرا برای حضور پایدار در بازار صادراتی باید مؤلفههای اساسی تولید با بالاترین درجه کیفیت رعایت شود.
بختیار افزود: برخی از صنایع کوچک لبنی در کشور تنها با یک پنجم ظرفیت فعالیت میکنند و این در حالی است که با اتصال صنایع کوچک توسط یک شرکت مادر به بازار صادراتی میتوان این ظرفیت را به ۸۰ درصد رساند.
بازار لبنی قطر و روسیه با نظم دهی صادراتی در اختیار ایران
عضو کمیسیون انرژی مجلس، یادآور شد: بازارهای بکر لبنی در کشورهای قطر، روسیه و عراق تنها با نظمدهی صادراتی صنایع کوچک لبنی برای ایجاد ارزآوری و اشتغال زایی شکل میگیرند.
وی در ادامه افزود: ما در شرایطی که با عراقیها روابط سیاسی مناسب داریم و طرف عراقی هم تمایل به همکاریهای تجاری دارد اما متأسفانه نتوانستهایم محور صادرات را در این چرخه فعال کنیم اما کشور ترکیه با برنامهریزی صادراتی توانسته است، بازار پردرآمد عراق را در زمینه صادرات لبنیات به دست بگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.