ضوابط و شرایط اخذ پروژه‌های ساختمانی در کشور عمان

رییس کمیسیون مناقصات عمان در نمایشگاه بین‌المللی این کشور تشریح کرد ضوابط و شرایط اخذ پروژه‌های ساختمانی در کشور عمان هفتمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی زیرساخت‌ها و خدمات فنی ‌و مهندسی عمان در شهر مسقط با حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی در زمینه‌های ساختمان، نفت‌ و گاز با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن‌ و […]

رییس کمیسیون مناقصات عمان در نمایشگاه بین‌المللی این کشور تشریح کرد

ضوابط و شرایط اخذ پروژه‌های ساختمانی در کشور عمان

هفتمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی زیرساخت‌ها و خدمات فنی ‌و مهندسی عمان در شهر مسقط با حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی در زمینه‌های ساختمان، نفت‌ و گاز با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن‌ و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و رییس کمیسیون مناقصات عمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ‌رشید الحریبی‌، رییس کمیسیون مناقصات عمان در بازدید از غرفه‌های ایرانی، در نشستی با حضور فعالان این بخش، مهم‌ترین مسایل مرتبط با خدمات فنی ‌و مهندسی را مورد بحث قرار داد.

در این نشست بعضی از شرکت‌های ایرانی که برای کار در عمان با مشکلاتی مواجه هستند، با طرح مسایل خود با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کمیسیون عمان از نظرات مسؤولان نیز استفاده کردند.

برپایه این گزارش، همزمان با این نمایشگاه و شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه، یک هیأت ۳۵ نفره به سرپرستی سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت استان تهران با شرکت‌های ساختمانی مرتبط در عمان به مذاکره پرداخته و در نشستی با مسؤولان کمیسیون مناقصات عمان با ضوابط و شرایط اخذ پروژه‌های ساختمانی در کشور عمان سؤالات و مسایل خود را مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار، صادرات ایران به عمان در سال ۱۳۹۵نسبت به سال ۱۳۹۴، معادل ۴۲ درصد رشد داشته است.

صادرات کشورمان به عمان طی سال ۱۳۹۴، ۳۷۶ میلیون دلار بود که با افزایش ۱۵۷میلیون دلاری، به ۵۳۳ میلیون دلار طی سال ۱۳۹۵ رسیده است.

گفتنی است عمده‌‌‌ترین کالاهای صادراتی ایران به عمان، طی سال ۱۳۹۵، شامل حیوانات زنده، محصولات آهن، فولاد، مس، قیر و مصالح ساختمانی بوده است.

همچنین افزایش صادرات به کشور عمان طی مدت مذکور، ناشی از افزایش صادرات کالاهایی مانند سیمان سفید، محصولات آهن و فولاد و دام زنده و یا صادرات جدید کالاهایی مانند هادی‌های برقی، فروسیلیوم و کلینگر، بوده است.

 

مهم‌ترین اقلام وارداتی از کشور عمان نیز شامل وسایل نقلیه موتوری، دارو، گیرنده‌های رادیویی و پلی‌اتیلن‌ترفتالات بوده است.