۱۳ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در راه معدن سرب و روی مهدی آباد

  مدیرمجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: با انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذاری برای سرب و روی مهدی‌آباد، ۱۳ متقاضی در قالب کنسرسیوم‌های معتبر اسناد پیش ارزیابی را تکمیل و تحویل داده‌اند.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، فراخوان جذب سرمایه‌گذار سرب و روی […]

 

مدیرمجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: با انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذاری برای سرب و روی مهدی‌آباد، ۱۳ متقاضی در قالب کنسرسیوم‌های معتبر اسناد پیش ارزیابی را تکمیل و تحویل داده‌اند.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، فراخوان جذب سرمایه‌گذار سرب و روی مهدی آباد به منظور ایجاد کارخانه‌های فرآوری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی به همراه ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب – نقره و استخراج و باطله‌برداری از معدن مهدی آباد، سوم بهمن ۹۴ منتشر شد.

امین صفری افزود: اغلب متقاضیان از شرکت معتبر خارجی از جمله سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین، روسیه و… حضور دارند ضمن این‌که استقبال شرکت‌های معتبر و توانمند داخلی نیز چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: پس از بازگشایی پاکت‌ها، اسناد پیش ارزیابی و بررسی‌های لازم در نهایت متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که اسناد مرحله نهایی به ۷ کنسرسیوم در حال تحویل است.

وی گفت: با توجه به لزوم انجام تهیه نمونه معرف از معدن و انجام تست‌های لازم و بررسی‌های فنی و اقتصادی توسط شرکت‌های متقاضی، زمان مورد نیاز در اختیار آن‌‌ها قرار خواهد گرفت به‌طوری که دوماه از تاریخ تحویل اسناد نهایی برای تکمیل و ارایه پیشنهاد فرصت خواهند داشت که این زمان نیز در صورت لزوم و تشخیص ایمیدرو برای انجام هر چه بهتر فرایند کار قابل تمدید است.

صفری پیش‌بینی کرد در تابستان ۹۵ مجتمع سرب و روی مهدی آباد سرمایه‌گذار خود را بشناسد. مطابق اسناد منتشر شده و قرارداد آتی، سرمایه‌گذار برگزیده موظف در مدت ۳ ماه از تاریخ تنفیذ قرارداد نسبت به تجهیز معدن و عملیات معدن کاری و باطله‌برداری اقدام کند .

وی افزود: سرمایه‌گذار برگزیده همچنین به موازات آن نیز در دوره یک ساله مطالعات لازم برای احداث کارخانه و اخذ مجوز‌‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم پروژه را فراهم آورده و در یک دوره ۳ ساله نیز عملیات احداث کارخانه‌ها را به اتمام برساند.

 

به گفته صفری بدین ترتیب پس از ۴ سال از تاریخ تنفیذ قرارداد معدن کارخانه‌های مربوطه احداث و آماده بهره‌برداری تجاری برای مدت ۲۰ سال اولیه می‌شود.