در ماده ۲۶ نحوه برگزاری مناقصه محدود به این شکل آورده شده است: «مناقصه محدود با رعایت مواد (۴) و (۱۳) در موارد زیر برگزار میشود: الف) وجود فهرستهای مناقصهگران صلاحیتدار معرفی شده توسط مراجع ذیصلاح دولتی. ب) وجود فهرست کوتاه مناقصهگران صلاحیتدار که طبق ماده (۱۲) این قانون حداکثر دو سال قبل تهیه […]
در ماده ۲۶ نحوه برگزاری مناقصه محدود به این شکل آورده شده است: «مناقصه محدود با رعایت مواد (۴) و (۱۳) در موارد زیر برگزار میشود:
الف) وجود فهرستهای مناقصهگران صلاحیتدار معرفی شده توسط مراجع ذیصلاح دولتی.
ب) وجود فهرست کوتاه مناقصهگران صلاحیتدار که طبق ماده (۱۲) این قانون حداکثر دو سال قبل تهیه شده باشد.
در مناقصه محدود نیازی به انتشار آگهی (انجام ترتیبات موضوع بندهای «ب»، «ج» و «د» ماده ۱۳) این قانون نیست.»
براساس ماده ۱ آییننامه مناقصه محدود «هدف از برگزاری مناقصه محدود ضمن رعایت اصل رقابت بین مناقصهگران صلاحیتدار، تسریع در فرایند انتخاب مناقصهگران است.»
و مطابق شق ۲ بند ب ماده ۴ «مناقصه محدود: مناقصهای است که در آن به تشخیص و مسؤولیت بالاترین مقام دستگاه مناقصهگزار، محدودیت برگزاری مناقصه عمومی با ذکر ادله تأیید شود»
پس تشخیص و مسؤولیت بالاترین مقام دستگاه مناقصهگزار برای محدودیت برگزاری مناقصه عمومی با ذکر ادله بایستی تأیید شود.
از سویی براساس بند الف ماده ۱۱ آییننامه مناقصه محدود این ادله «نظیر دلایل فنی-بازرگانی، محدود بودن مناقصهگران صلاحیتدار یا شرایط اضطراری» است.
از دیگر سو مطابق ماده ۳ آییننامه مناقصه محدود؛ فهرستهای بلند عبارت است از: «۱- فهرست سازمان مدیریت ۲- فهرست دستگاههای مرکزی ۳- فهرست سازمانهای حرفهای، » که استفاده از فهرست سازمان مدیریت در مواردی که قرار است از رتبههای پایین استفاده شود بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.
در خصوص لیست دستگاههای مرکزی هم تاکنون دستگاهی در پایگاه ملی مناقصات لیستی قرار نداده است.
درباره فهرست سازمانهای حرفهای هم هنوز وضعیت غیرمشخص است.
پس براساس کدام استدلال و منطق میتوان مناقصه محدود برگزار کرد وقتی اصل بر مناقصه عمومی است و این همه تشریفات برای برگزاری مناقصه محدود وجود دارد؟
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.