بیش از ۲۰ درصد از رفع تداخلات کشور در استان کردستان انجام شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیش از ۲۰ درصد از رفع تداخلات کشور در استان کردستان انجام شد  ذوالفقاری گفت: بیش از ۲۰ درصد از تمام رفع تداخلات اراضی صورت گرفته در کشور در استان کردستان بوده است.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ذوالفقاری در جلسه شورای […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

بیش از ۲۰ درصد از رفع تداخلات کشور در استان کردستان انجام شد

 ذوالفقاری گفت: بیش از ۲۰ درصد از تمام رفع تداخلات اراضی صورت گرفته در کشور در استان کردستان بوده است.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ذوالفقاری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی که با حضور حضرت‌آیت‌ا…‌حسن‌عالمی، نماینده مقام‌معظم‌رهبری در وزارت کشاورزی، مدیران و معاونین بخش کشاورزی برگزار شد، اظهارکرد: در۴ دهه انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی استان افتاده است.

 وی افزود: قریب به ۲۶٫۹ درصد از جمعیت دارای توان کار استان بیکارند و متأسفانه درآمد سرانه استان نصف میانگین کشوری است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام‌معظم‌رهبری به استان کردستان گفت: سفر حضرت آقا به استان کردستان منشأ خیر و برکت و تحول عظیم در حوزه‌های مختلف برای این استان شد.

وی اظهارداشت: در صورت تبدیل یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار اراضی دیم شاهد افزایش درآمد بخش کشاورزی خواهیم بود.

ذوالفقاری همچنین با تأکید بر این‌که بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در سال آییش است، خاطرنشان‌کرد: با حضور ایکاردا زمین‌های آییش به تناوب رسیده است.

وی یادآورشد: اتفاقات بسیار خوبی در سرشاخه کاری درختان و اصلاح باغات گردو، زردآلو، کشت توت‌فرنگی افتاده که در نهایت سبب افزایش درآمد در این حوزه بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان‌کرد: تولید گوشت مرغ با کیفیت در ۷۲۷ واحد مرغداری کاملاً مجهز و به‌روز، استان کردستان را در رتبه‌های برتر کشوری قرارداده است و با کیفیت‌‌ترین گوشت مرغ کشور در استان کردستان تولید می‌شود.

 وی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد استان در راستای توسعه گاوداری، پرورش دام‌های سبک و سنگین تنها مشکل موجود نبودِ تسهیلات ارزان‌قیمت است که با پرداخت تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان می‌توان سهم بیش‌تری از گوشت قرمز مصرفی استان و حتی کشور را تولید نماید .

 ذوالفقاری با بیان این‌که مجتمع‌های آبزی‌پروری در استان کردستان مجهز به آخرین سیستم‌های نوین روز است، افزود: در حال حاضر سهم استان کردستان در تولید آبزیان ۹۰ هزار تن در سال است.

وی ادامه داد: سهم استان کردستان در استفاده از آب‌های مرزی در ابتدا ۲۹۳۰ هکتار بود که با پیگیری‌های به عمل آمده به ۱۷ هزارو ۷۱۰ هکتار افزایش یافت.

وی افزود: برای آبی کردن دیم‌زارهای استان بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تخصیص نقدینگی داریم که در حدود یکسال از انجام پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد و پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی داشته‌ایم.

 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح‌کرد: حضور بنیاد برکات در راستای ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی در فرآوری عسل تولیدی استان سبب امضای تفاهمنامه احداث واحد فرآوری عسل با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان شده که اعتبار ثابت این طرح به مبلغ ۶ میلیارد تومان توسط بنیاد برکات و ۷ میلیارد تومان اعتبار جاری توسط اتحادیه زنبورداران تأمین خواهد شد.