افزایش صادرات قطعات گروه سایپا به بازارهای اروپایی و آسیایی

افزایش صادرات قطعات گروه سایپا به بازارهای اروپایی و آسیایی گروه خودروسازی سایپا در زمینه صادرات صنعت خودرو کشور همواره پیشتاز بوده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد افزایش صادرات قطعات این گروه به کشورهای اروپایی هستیم.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایپانیوز؛ براساس سیاست‌های جدید گروه خودروسازی سایپا جهت تمرکز بر صادرات قطعات […]

افزایش صادرات قطعات گروه سایپا به بازارهای اروپایی و آسیایی

گروه خودروسازی سایپا در زمینه صادرات صنعت خودرو کشور همواره پیشتاز بوده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد افزایش صادرات قطعات این گروه به کشورهای اروپایی هستیم.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایپانیوز؛ براساس سیاست‌های جدید گروه خودروسازی سایپا جهت تمرکز بر صادرات قطعات OEM و OES با تأکید بر حوزه‌های مزیت‌دار کشور ایران در زمینه تولید قطعات خودرو، طی سال‌های اخیر صادرات قطعات از این شرکت به بازارهای اروپایی به‌طور میانگین سالانه ۱۴درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش بازارهای هدف قطعات صادراتی سایپا شامل ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، روسیه، اوکراین، آذربایجان، یونان و… است. که در این میان سهم دو کشور ایتالیا و روسیه بیش‌تر از سایر کشورهاست. در حال حاضر و پس از ۳ سال روند افزایشی قطعات و مجموعه‌های سایپا به بازارهای اروپایی، سهم این بازار‌‌ها از کل صادرات قطعه گروه سایپا به ۵۰ درصد رسیده است و ۵۰ درصد دیگر به بازارهای آسیایی و آفریقایی از جمله مصر، عراق، سوریه، الجزایر، افغانستان و… صادر می‌شوند.

همچنین بر اساس گزارش منتشر شده بر روی سایت گمرک، گروه خودرو‌سازی سایپا در ۶ ماه اول سال۹۶ توانسته سهم ۶۹ درصدی صادرات خودرو و قطعات یدکی از ایران به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد و سایر شرکت‌های خودروساز در این مدت مشابه، تنها ۳۱ درصد صادرات خودرو به خارج از کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا همانند سال‌های گذشته که ۸ دوره به عنوان صادرکننده نمونه و دو دوره صادرکننده ممتاز معرفی شده بود، در ۶ ماه نخست سال جاری نیز پیشتازی خود را در عرصه صادرات خودرو و قطعات یدکی به خارج از کشور با سهم ۶۹ درصدی حفظ کرده است.

شایان ذکر است در سبد قطعات و مجموعه‌های صادراتی گروه سایپا علاوه بر قطعات یدکی مربوط به خودروهای تحت برند سایپا در بازارهای هدف، سایر قطعات OEM و OES از جمله رادیاتور، رینگ، فنر، قطعات ریخته‌گری، شیشه، قطعات بدنه و… قرار دارند که عمده این قطعات حوزه‌های مزیت‌دار صنعت خودرو و قطعه جمهوری اسلامی ایران را شامل می‌شوند.

 

با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالای صنعت قطعه ایران به‌طور عام و به خصوص قطعه‌سازان همکار با گروه سایپا و نیز با عنایت به قراردادهای جدید خودرویی با کشورهای خارجی، مذاکرات جدی با زنجیره تأمین خودروسازان جهانی در گروه سایپا در حال انجام است که نوید روزهای بسیار خوب را برای صادرات قطعات گروه سایپا می‌دهد.