خودزنی کابوی دروغگو

خودزنی کابوی دروغگو سخنرانی جمعه شب رییس‌جمهوری آمریکا با موضوع ایران و برجام باعث شد بار دیگر جامعه جهانی شاهد سخنان بی‌اعتبار و مملو از توهمی باشد که اگرچه در سال‌های گذشته علیه جمهوری‌اسلامی‌ایران شنیده می‌شد اما در این یک سال اخیر بار‌ها از زبان ترامپ گفته شد. به گزارش ایرنا، جامعه جهانی در ۹ […]

خودزنی کابوی دروغگو

سخنرانی جمعه شب رییس‌جمهوری آمریکا با موضوع ایران و برجام باعث شد بار دیگر جامعه جهانی شاهد سخنان بی‌اعتبار و مملو از توهمی باشد که اگرچه در سال‌های گذشته علیه جمهوری‌اسلامی‌ایران شنیده می‌شد اما در این یک سال اخیر بار‌ها از زبان ترامپ گفته شد.

به گزارش ایرنا، جامعه جهانی در ۹ ماه که از دوران ریاست جمهوری دونالدترامپ می‌گذرد، همواره در انتصاب‌ها، برخوردها، رفتار‌ها و سخنرانی‌های وی شوکه شده است.

به گونه‌ای که امروز ایالات متحده آمریکا به موضوع روز و شاید گفت به طنزی بدل گشته که کشورهای دیگر هر روز منتظر شاهکاری از سوی دولتمردان جمهوری‌خواه آن هستند.

سخنان دستپاچه و خارج از عرفی که عموماً رهبران کشور‌ها می‌بایست مورد توجه قرار دهند و ادب، اخلاق و پروتکل‌های بین‌المللی را در آن رعایت کنند بار دیگر از زبان رییس‌جمهوری آمریکا جاری شد و به تبع آن با واکنش مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف از جمله اروپایی مواجه شد.

اگرچه در پی سخنرانی بی‌پایه و اساس ترامپ، روحانی رییس‌جمهوری‌اسلامی‌ایران پاسخ محکمی را داد و دیگر مسؤولان عالی رتبه کشور و مردم نیز نظرات خود را در این باره بیان کردند ولی این مسأله را می‌توان مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» برشمرد.

خوشبختانه امروز بیش از هر زمان دیگر جامعه بین‌المللی به حقانیت جمهوری‌اسلامی‌ایران پی برده است که در طول سالیان گذشته دولت‌های استکباری چگونه تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی را بنا بر مسایل واهی علیه این کشور به اجرا گذاشته بودند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد برجام به عنوان الگویی در حل مشکلات و معضلات کشورهای درگیر بتواند مسایل را مرتفع کند، چراکه دیگر لشگرکشی و کشتار مردم بی‌دفاع که تنها دستاورد آن ویرانی و از بین رفتن زیرساخت‌ها و بسیاری دیگر از مشکلات است، جوابگوی مسایل نبوده و نیست.

در سخنرانی نمایندگان کشورهای مختلف در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیگر صدای واحد به گوش نمی‌رسید و ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها متحدانی بودند که بر طبل اتهامات واهی، جنگ، تهاجم و حمایت از تروریست می‌کوبیدند و دیگر کشور‌ها ضمن واکنش به سخنان ترامپ چنین موضوعاتی را رد کردند.

بی تردید در میان انتقاد‌ها و نظرات اختلافی که میان گروه‌ها، سیاست مداران و صاحبنظران داخلی وجود دارد، انسجام و وحدت مردم و مسؤولان در دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد.

 

بنابراین جا دارد تا دولتمردان و تمامی کسانی که برای پیشرفت و توسعه میهن اسلامی تلاش می‌کنند از شرایط و فرصت به‌وجود آمده برای دستیابی به اهداف و سیاست‌های کلان کشورمان در همه بخش‌ها به خوبی بهره‌برداری کنند.