ابلاغ دستورالعمل تشکیل و اداره دفاتر استانی مرکز داوری

دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران خبر داد ابلاغ دستورالعمل تشکیل و اداره دفاتر استانی مرکز داوری دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران از تصویب و ابلاغ دستورالعمل تشکیل و اداره دفاتر استانی مرکز داوری به رؤسای اتاق‌های سراسر کشور خبر داد. دستورالعمل تشکیل و اداره دفاتر استانی مرکز داوری در اتاق‌های سراسر کشور با هدف سهولت […]

دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران خبر داد

ابلاغ دستورالعمل تشکیل و اداره دفاتر استانی مرکز داوری

دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران از تصویب و ابلاغ دستورالعمل تشکیل و اداره دفاتر استانی مرکز داوری به رؤسای اتاق‌های سراسر کشور خبر داد.

دستورالعمل تشکیل و اداره دفاتر استانی مرکز داوری در اتاق‌های سراسر کشور با هدف سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به خدمات این مرکز، پس از تصویب هیأت مدیره مرکز داوری، ابلاغ شد.

محسن‌محبی، دبیرکل مرکزی داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران در مورد تشکیل دفاتر مرکز داوری در اتاق‌های استانی گفت: این اقدام موجب سهولت دسترسی فعالان اقتصادی در سراسر کشور به خدمات داوری می‌شود.

وی تصریح‌ کرد: همواره یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی، مطالبه حقوق تضییع شده خود در قراردادهای تجاری و بازرگانی به شکلی سریع، ارزان، تخصصی و البته محرمانه بوده که برای حل این مسأله مرکز داوری اتاق ایران از سال ۱۳۸۰ تاکنون، مسؤولیت ارایه خدمات حقوقی و داوری را به فعالان اقتصادی کشور برعهده گرفته و در طول این مدت بیش از ۱۰۰۰ پرونده در مورد اختلاف فعالان بخش خصوصی با یکدیگر یا بخش خصوصی با بخش دولتی ثبت و رسیدگی کرده است.

 

گفتنی است قواعد میانجیگری مرکز داوری اتاق ایران نیز به‌منظور افزایش و تعدد خدمات ارایه شده توسط این مرکز تدوین و پس از تأیید در هیأت مدیره مرکز در بیست و هشتمین نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران به تصویب رسید.