بهترین پاسخ به تهدید‌ها تقویت اقتصاد ملی است

رییس اتاق بازرگانی ایران بهترین پاسخ به تهدید‌ها تقویت اقتصاد ملی است رییس اتاق بازرگانی ایران به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و تقویت اقتصاد ملی را بهترین پاسخ به تهدید‌ها دانست. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌؛ غلامحسین‌شافعی در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا در مورد برجام گفت: همان‌طور که رییس‌جمهور کشورمان از […]

رییس اتاق بازرگانی ایران

بهترین پاسخ به تهدید‌ها تقویت اقتصاد ملی است

رییس اتاق بازرگانی ایران به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و تقویت اقتصاد ملی را بهترین پاسخ به تهدید‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌؛ غلامحسین‌شافعی در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا در مورد برجام گفت: همان‌طور که رییس‌جمهور کشورمان از اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام‌معظم‌رهبری به عنوان بهترین گزینه یاد و حمایت کرد، فعالان اقتصادی نیز به این موضوع پایبند هستند و تقویت اقتصاد ملی بهترین پاسخ در برابر تهدیدهاست.

وی گفت‌: حمایت همه‌جانبه قوای حاکمیتی، دولت و ملت بزرگ، شریف و متمدن ایران از سپاه پاسداران مقتدر انقلاب اسلامی نشان‌‌دهنده وحدت ملت ایران برای برقراری امنیت در منطقه و دفاع از ملل مظلوم در برابر تروریسم است. این امنیت علاوه بر تقویت امنیت سرمایه‌گذاری در ایران به حفاظت از کشورهای منطقه در برابر تهدیدهای تروریستی نیز کمک می‌کند.

شافعی ادامه ‌داد: همان‌طور که مقامات بلندپایه اروپایی به حفظ برجام اطمینان داده‌اند، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی اروپا نیز در دیدارهای مشترک بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران تأکید دارند.

وی افزود: تمایل کشورهای غربی ‌و شرقی به همکاری اقتصادی با ایران در دو سال اخیر، بار‌ها اعلام شده است. سفرهای زیاد هیأت‌های تجاری میان ایران و سایر کشور‌ها از قاره‌های مختلف نشان‌دهنده روند رو به رشد همکاری‌های اقتصادی ایران با جهان است.

رییس اتاق ایران تصریح‌ کرد: بیانیه مشترک کشورهای اروپایی همچنین تأکید روسیه و چین به عنوان طرف‌های مذاکره ایران، به منزوی شدن آمریکا در اظهارنظرهای ضد ایرانی رییس‌جمهور این کشور منجر شده است.

 

مقاومت اروپایی‌ها در مقابل خواست رییس‌جمهور آمریکا، برای سرمایه‌گذاران این کشور‌ها نیز مهم است بنابراین، تهدیدهای رییس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند روابط اقتصادی ایران با دنیا را به انزوا بکشاند.