بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به نفع اتحادیه‌ها و صنوف است

رییس اتاق اصناف شهرستان ملارد بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به نفع اتحادیه‌ها و صنوف است رییس اتاق اصناف شهرستان ملارد، بسته حمایتی ۱۰هزار میلیارد تومانی را برای اتحادیه‌ها و صنوف، مثبت ارزیابی کرد. سال گذشته بود که علی‌فاضلی رییس اتاق اصناف ایران از اختصاص بسته حمایتی ۱۰هزار میلیارد تومانی به اصناف خبر داد […]

رییس اتاق اصناف شهرستان ملارد

بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به نفع اتحادیه‌ها و صنوف است

رییس اتاق اصناف شهرستان ملارد، بسته حمایتی ۱۰هزار میلیارد تومانی را برای اتحادیه‌ها و صنوف، مثبت ارزیابی کرد.

سال گذشته بود که علی‌فاضلی رییس اتاق اصناف ایران از اختصاص بسته حمایتی ۱۰هزار میلیارد تومانی به اصناف خبر داد و گفت: این تسهیلات در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار بگیرد که در مرحله نخست ۱۰۰هزار بنگاه صنفی از مجموعه ۶۰۰هزار بنگاه تولیدی اصناف را شامل می‌شود.

در واقع در آخرین روزهای دولت یازدهم، این بسته تنها پیشنهادی بود که از سوی وزیر صنعت، معدن ‌و تجارت و معاون اول ریاست جمهوری مورد تأیید قرار گرفته بود. همچنین طبق آمارها، این موضوع برای نخستین بار بود که در بخش اصناف درنظر گرفته شده و در حال طی کردن فرایند برنامه‌ریزی است.

البته این بسته هنوز به مرحله تخصیص نرسیده و منتظر اعلام نهایی از سوی مقامات ذی‌ربط است. به عقیده فاضلی، صنایع چاپ و بسته‌بندی، پوشاک، لیتوگرافی، چوب و آهن از جمله صنایعی هستند که در گام نخست بسته حمایتی را شامل خواهند شد.

سیدطاهر میرحسن‌زاده رییس اتاق اصناف شهرستان ملارد در پاسخ به سؤال پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران‌ در خصوص بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی تخصیصی به صنوف تولیدی کشور گفت: متأسفانه بسیاری از اتحادیه‌ها با بدهی‌های زیادی همراه هستند که اگر هم چنین تسهیلاتی به آنها ارایه شود، باز هم صرف بدهی‌ها خواهد شد.

 

میرحسن‌زاده اضافه‌ کرد: در مجموع ارایه هر نوع تسهیلاتی از سوی اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت می‌تواند به نفع اتحادیه‌ها و صنوف شود؛ این تسهیلات هم امیدواریم زودتر نهایی شود.