فتحی پور تأکید کرد:حذف دهک‌های پردرآمد پیش شرط تحقق اقتصاد مقاومتی

  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از ضرورت اصلاح مسیر هدفمندی خبر داد و گفت: حذف دهک‌های پردرآمد پیش شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است. به گزارش خانه ملت، ارسلان فتحی پور با تأکید بر ضرورت اصلاح مسیر هدفمندی، گفت: آگاهی ناکافی از اطلاعاتی مالی افراد جامعه یکی از عمده دلایل عدم توفیق دولت در اصلاح مسیر […]

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از ضرورت اصلاح مسیر هدفمندی خبر داد و گفت: حذف دهک‌های پردرآمد پیش شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خانه ملت، ارسلان فتحی پور با تأکید بر ضرورت اصلاح مسیر هدفمندی، گفت: آگاهی ناکافی از اطلاعاتی مالی افراد جامعه یکی از عمده دلایل عدم توفیق دولت در اصلاح مسیر هدفمندی یارانه‌ها است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که دولت مکلف به اجرای قانون در خصوص هدفمندی یارانه‌ها است، افزود: حذف دهک‌ها طبق شاخص‌های تعیین شده از سوی مجلس باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

حمایت از تولید ملی با تزریق منابع حاصل از هدفمندی به این بخش

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که اصلاح مسیر هدفمندی و قطع یارانه دهک‌های بالا باید به حمایت از تولید ملی منجر شود، تصریح کرد: درصورتی که دولت بتواند با قطع یارانه ثروتمندان منابع حاصله را به سمت و سوی تولید هدایت کند می‌توان به آینده اقتصادی کشور امید داشت.

 

فتحی پور با بیان این‌که قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از ابتدا در خدمت تولید داخلی قرار می‌گرفت، افزود: بی‌توجهی به تولید ملی و صرف منابع حاصل از این قانون به پرداخت‌های نقدی کسری مالی بسیاری را برای کشور به همراه داشته است.

تحقق اقتصاد مقاومتی با اصلاح مسیر هدفمندی

وی با تأکید بر این‌که توجه به تولید ملی و هدایت منابع هدفمندی به این سمت می‌تواند تحقق اقتصادی را ممکن کند، گفت: با تکلیف دولت در سال جاری در خصوص حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی کسری بودجه جبران و اجرای قانون هدفمندی با مؤلفه‌های تعیین شده در دستور کار قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: دولت اگر در پی بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم باشد باید به اصلاح مسیر هدفمندی توجه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

وی لازمه اجرای صحیح قانون هدفمندی را داشتن سیستم جامع اطلاعاتی از دارایی‌ها و درآمد افراد خواند و تصریح کرد: در بحث اصلاح مسیر هدفمندی تمامی شاخص‌های تعیین شده شفاف بوده و نیازی به بازتعریف ندارند.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تزریق منابع هدفمندی به بحث تولید می‌تواند آمار بیکاری را نیز کاهش دهد.