آزمون سازمان نصر؛ شرط ورود مشاوران به مناقصات و خرید خدمات مشاوره ICT

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرد آزمون سازمان نصر؛ شرط ورود مشاوران به مناقصات و خرید خدمات مشاوره ICT شرکت‌کنندگان پس از قبولی در آزمون مشاوران فناوری اطلاعات الکترونیکی و اخذ مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، قادر خواهند بود با عنوان کارشناس مشاور در مناقصات و پروژه‌های مشاوره فناوری اطلاعات حضور یابند. به […]

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرد

آزمون سازمان نصر؛ شرط ورود مشاوران به مناقصات و خرید خدمات مشاوره ICT

شرکت‌کنندگان پس از قبولی در آزمون مشاوران فناوری اطلاعات الکترونیکی و اخذ مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، قادر خواهند بود با عنوان کارشناس مشاور در مناقصات و پروژه‌های مشاوره فناوری اطلاعات حضور یابند.

به گزارش فارس؛ ناصرعلی‌سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: برگزاری آزمون مشاوران به صورت الکترونیکی از جمله برنامه‌هایی بود که از مدتهای گذشته در برنامه سازمان قرار داشت و از آنجایی که در دوره چهارم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قصدمان به انجام رساندن تمام کارهای نیمه‌تمام و ترسیم افق‌های جدید است، این اقدام با تلاش کمیسیون مشاوران و همراهی نظام‌های استانی به بهترین شکل به انجام رسید که مایه افتخار این صنف است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با تقدیر از همراهی نظام‌های استانی برای برگزاری هرچه شایسته تر این آزمون بر اتحاد و یکپارچگی بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: همکاری نظام‌های استانی موجب شد تا اولین دوره برگزاری الکترونیکی آزمون مشاوران به صورت سراسری در تمام استان‌های دارنده متقاضی برگزار شود و مرحله آزمون آزمایشی و اجرای طرح به صورت پایلوت حذف شود.

سعادت نیز در ادامه به تشکیل سازوکار و فرایند ارتقای مشاوران از رتبه ۳ به دو در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کمیته احراز صلاحیت مشاوران در نظام‌های استانی تشکیل‌شده است و هر مشاور که در آزمون موفق شود به اخذ رتبه ۳ شود، می‌تواند در صورتی که حایز شرایط باشد، درخواست خود را برای ارتقا به مشاور رتبه دو به کمیته استانی تحویل دهد تا پس از تأیید و بررسی برای تأیید نهایی به کمیته مرکزی احراز صلاحیت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ارجاع داده شود. جلسات کمیته احراز مرکزی به صورت ماهیانه برگزار می‌شود تا روند رسیدگی به درخواست‌ها سریع تر انجام شود.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بر لزوم استفاده دستگاه‌های دولتی از مشاوران احراز صلاحیت شده سازمان تأکید کرد و افزود: در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای مرکزی سازمان در غرفه سازمان در حین نمایشگاه الکامپ با آقای باقری‌اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات داشتیم، وی قول مساعد داد، طی بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌کنند تا در پروژه‌های اجرایی خود از مشاور درجه دار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بهره‌مند شوند.

شرکت‌کنندگان پس از قبولی در این آزمون و اخذ مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، قادر خواهند بود با عنوان کارشناس مشاور در مناقصات و پروژه‌های مشاوره فناوری اطلاعات حضور یابند.

 

نتایج آزمون مشاوران پایه سه حوزه فناوری اطلاعات پس از تأیید شورای مرکزی سازمان از طریق پورتال‌های استانی نظام صنفی رایانه‌ای اطلاع‌رسانی خواهد شد.