خطر اول دنیا؛ حملات سایبری یا تروریسم؟!

خطر اول دنیا؛ حملات سایبری یا تروریسم؟! یکی از مدیران سازمان امنیت سایبری انگلستان از رشد روزافزون حملات سایبری اظهار نگرانی کرده است و بر این باور است که این مسأله به اندازه تروریسم در جهان خطرناک است. به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت‌ای.تی.پروپورتال، ژرمی فلمینگ – یکی از مدیران ارشد سازمان امنیت […]

خطر اول دنیا؛ حملات سایبری یا تروریسم؟!

یکی از مدیران سازمان امنیت سایبری انگلستان از رشد روزافزون حملات سایبری اظهار نگرانی کرده است و بر این باور است که این مسأله به اندازه تروریسم در جهان خطرناک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت‌ای.تی.پروپورتال، ژرمی فلمینگ – یکی از مدیران ارشد سازمان امنیت سایبری در انگلستان – در این باره عنوان می‌کند که بودجه‌های گزاف و هنگفتی صرف ایجاد یک سازمان مخصوص امنیت سایبری، شبکه و حفاظت از اطلاعات و به منظور مقابله با معضل رشد حملات سایبری در انگلستان شده است چراکه طبق آمار، تنها در طول یک سال گذشته و در کشور ما ۶۰۰ مورد به دستگاه‌های اجرایی و دولتی و همچنین شرکت‌های مالی و خصوصی بسیاری حمله سایبری شده است.

این حملات که اطلاعات بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری را به سرقت برده و مورد سوءاستفاده قرارداده است، همگی به پاسخ مقامات دولتی، حکومتی و مسؤولان مربوطه نیازمند خواهند بود.

وی بر این باور است همانطور که همه دولت‌‌ها خود را موظف می‌دانند که در برابر رشد تروریسم و به منظور مقابله با اقدامات و حرکات تروریستی تصمیم‌هایی را اتخاذ کنند، باید در برابر رشد روزافزون حملات سایبری نیز پاشخگو بوده و به مقابله و مبارزه هر چه سریعتر با آن بپردازند.

دقیقا همان‌طور که تروریست‌‌ها هر روزه با تعویض و ارتقای کیفیت ابزار‌ها و تسلیحات نظامی خود، همواره از حکومت‌‌ها یک گام جلوتر هستند، مجرمان سایبری و هکر‌ها نیز با دانش فوق‌العاده به روز و ابزارهای پیشرفته خود، همواره یک قدم از متخصصان شبکه و امنیت سایبری سازمان‌ها و شرکت‌ها جلوتر هستند و بدین‌ترتیب قادر خواهند بود حجم زیادی از اطلاعات محرمانه و خصوصی آنها را به سرقت برده و یا از آنها سوءاستفاده کنند.

 

وی همچنین خاطرنشان‌می‌کند دیگر آن روزگاری که جنگ تنها به معنای توپ و تانک و اسلحه بود، رو به اتمام است و جنگ میان کشورها، جنگ اطلاعات و حملات سایبری خواهد بود. به همین دلیل است که وی بیان کرده دولت‌‌ها موظف هستند از اطلاعات شهروندان خود تمام و کمال محافظت کرده و به اصطلاح اقدام به ایجاد یک ارتش سایبری کنند.