رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد کاهش مداخله رگولاتوری در نظام تعرفهگذاری ICT رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آزادسازی و کاهش مداخله در نظام تعرفه را یکی از برنامههای رگولاتوری برای تحرک تقاضا و افزایش حجم این بازار عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی […]
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد
کاهش مداخله رگولاتوری در نظام تعرفهگذاری ICT
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آزادسازی و کاهش مداخله در نظام تعرفه را یکی از برنامههای رگولاتوری برای تحرک تقاضا و افزایش حجم این بازار عنوان کرد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسینفلاحجوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست تخصصی افزایش ۲٫۵ برابری بازار ICT کشور در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۷، با اشاره به فعالیت اپراتورها در زمینه صوت و پیامک تا ابتدای دولت یازدهم، گفت: حجم این بازار در ابتدای این دولت ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و در پایان دولت یازدهم به ۱۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان، در سال ۹۴ به ۱۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان و در پایان سال ۹۵ به ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است .
وی تصریحکرد: درآمد صوت در این بخش در سال ۹۰، ۵۱ درصد کل درآمد این بخش بوده است و در حال حاضر این رقم به ۴۰ درصد کاهش داشته، این در صورتی است که در این حوزه افزایش درآمد داشتهایم .
فلاحجوشقانی با اشاره به فعالیت شبکههای اجتماعی، گفت: با توجه به انتقال حجم پیامکها در شبکههای اجتماعی میزان درآمد اپراتورها در حوزه پیامک از ۷ درصد به ۳ درصد و در حوزه مکالمه از ۱۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش داشته است.
وی به وضعیت ارسال داده در حوزه بیسیم اشاره کرد و اظهارداشت: درآمد اپراتورها در سال ۹۰ در این حوزه ۴ درصد بوده که در پایان سال ۹۵ به ۱۱ درصد افزایش داشته است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکیدکرد: حجم بازار بزرگ شده است اما تغییراتی در شاخصهای بازار داشتهایم که نشان میدهد که با سرویسهای پایه صوت و پیامک، نمیتوانیم چشم انتظار رشد ۲٫۵ برابری باشیم.
وی به رشد دیتای همراه در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: رشد دیتای همراه نیز طبق گزارش اپراتورها در حال کاهش است که در این حوزه باید تحرک تقاضا صورت گیرد.
فلاح جوشقانی حجم بالای دیتا را در دنیا مربوط به ویدیو عنوان کرد و تأکیدداشت: تمام تلاش خود را باید برای تقویت این حوزه در کشور انجام دهیم.
وی با مقایسه ایران با کشورهای ترکیه و انگلستان در حوزه استفاده از دیتای ثابت، خاطرنشانکرد: در ایران بهطور متوسط هر مشترک ۶ گیگابایت با استفاده از دسترسیهای ثابت استفاده میکند که این رقم در ترکیه ۶۶ گیگ و در انگلستان ۳۲ گیگ است که نشان میدهد ما باید در این حوزه در بستههای تعرفهای تغییراتی ایجاد کنیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در دیتای همراه میانگین مصرف در ایران ۲٫۷ گیگ، ترکیه ۲٫۸ گیگ و انگلستان ۱٫۸ است که نشان میدهد سرمایهگذاری در دنیا به سمت استفاده از دسترسیهای ثابت است .
وی به اقداماتی که رگولاتوری باید در این زمینه انجام دهد نیز اشارهای کرد و گفت: در حوزه نظام تعرفهای به دنبال آزادسازی این حوزه و دخالت کمتر رگولاتوری هستیم.
فلاحجوشقانی بر جلوگیری از رفتارهای ضد رقابتی اپراتورها در بازار تأکید کرد و افزود: کاهش مداخله در بازار عمده فروشی دیتا از برنامههای رگولاتوری در این حوزه است.
وی زمینهسازی برای کسب و کارهای نو را از دیگر برنامههای رگولاتوری برای افزایش حجم بازار اعلام کرد و افزود: حفاظت از حقوق مصرفکننده و احترام به مصرفکننده توسط اپراتورها باعث تحرک تقاضا و در نهایت بزرگ شدن حجم بازار میشود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه زیرساختها را یکی دیگر از اولویتهای رگولاتوری دانست و تصریحکرد: اگر میخواهیم این بازار بزرگ شود، باید در حوزه زیرساختی و انتقال در روستاها بیشتر سرمایهگذاری شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.