مشکلات قانونی بر سر راه تولید

رییس اتاق اصناف ایران مطرح کرد مشکلات قانونی بر سر راه تولید رییس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر ایجاد فضای سالم برای تولید کشور و بالا بردن توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی ضروری است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی با بیان این‎که مشکلاتی بر سر راه تولید کشور قرار دارد، اظهارکرد: […]

رییس اتاق اصناف ایران مطرح کرد

مشکلات قانونی بر سر راه تولید

رییس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر ایجاد فضای سالم برای تولید کشور و بالا بردن توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه تولید کشور قرار دارد، اظهارکرد: مشکل قانون را نیز داریم و بار‌ها به مجلس گزارش داده شده و اشکالات گفته شده است.

وی با بیان این‌که به دنبال ایجاد فضای سالم برای تولید کشور هستیم، افزود: دغدغه اصلی، وضعیت نظام پولی و مالی کشور است و به‌رغم همه شعارهای داده شده، نظام بانکی در خدمت تولید نیست؛ بهره ۱۸ درصد سود تسهیلات بانکی در بحث تولید پاسخگو نیست و حداقل در بازار رقابتی مطرح نخواهد بود و متأسفانه قاچاق در ساختار اقتصادی کشور توجیه پیدا خواهد کرد.

رییس اتاق اصناف ایران اظهار‌کرد: بهبود کیفیت تولید را با در نظر گرفتن تسهیلات و تمهیدات و ایجاد فضای رقابتی حداقل برای بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور می‌توان فراهم کرد و آنچه که نسبت به آن خرسندم، مدیریت مجموعه بنگاه‌های کوچک است که توانسته زنجیره مفقوده ارتباط بین بنگاه‌های کوچک و بزرگ را شناسایی و برایش راهکار ایجاد کند و به هم متصل کند؛ استراتژی بین تولید و توزیع کشور مفقود است که باید اصلاح شود.

 

فاضلی افزود: به هرحال در این زمینه چالش‌هایی هست و این‌که قدم‌هایی برداشته شده جای بسیار خوشحالی است و بیش‌ترین دغدغه بنده در بخش لوازم خانگی بحث قاچاق است که متأسفانه از مبادی قانونی به کشور ورود پیدا می‌کند و حجم آن نیز بسیار بالا است که امیدواریم با همکاری دولت و مجلس و اتحادیه بتوانیم بر حل این مشکل فائق آییم.