معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد آغاز عملیات اجرای قطعه دوم آزاد راه تهران شمال توسط پیمانکاران ایرانی چهارخطه شدن محور هراز به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از ۱۰۱ کیلومتر محور چهارخطه هراز، اکنون ۴۵ کیلومتر آن در دست ساخت […]
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
آغاز عملیات اجرای قطعه دوم آزاد راه تهران شمال توسط پیمانکاران ایرانی
چهارخطه شدن محور هراز به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از ۱۰۱ کیلومتر محور چهارخطه هراز، اکنون ۴۵ کیلومتر آن در دست ساخت قرار دارد که برای تکمیل آن نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال (۵۰۰ میلیارد تومان) اعتبار هستیم.
به گزارش ایرنا، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی تکمیل جاده هراز افزود: محور هراز یکی از مهمترین مسیرهای منتهی به شمال کشور به شمار میرود که تاکنون ۵۵ کیلومتر آن چهارخطه شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عملیات چهارخطه شدن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد اما در دو سال اخیر ۳۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفت؛ اکنون ۵۵ کیلومتر آن به صورت چهارخطه در یکی از زیباترین مسیرهای جادهای کشور زیر بار ترافیک است.
وی گفت: از ۱۰۱ کیلومتر مسافت این مسیر، حدود ۵۳ کیلومتر آن به تونل، پل و دیوارهای حایل اختصاص دارد و پیشرفت فیزیکی کل این پروژه به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.
خادمی ادامهداد: در بازدیدی که امروز از کارگاههای مختلف تکمیل این محور انجام شده، تمام کارگاههای آن فعال است اما در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز میتوانیم بازدهی کار را تا دو برابر افزایش دهیم.
وی با اشاره به اهمیت اتصال تهران به استانهای شمالی کشور، اظهارداشت: برای تسهیل تردد، در این مسیر هماکنون ساخت ۶ محور مواصلاتی مهم در دست اجراست که محور فیروزکوه به طول ۱۸۵ کیلومتر در ۴ قطعه آماده شده و از این مسیر ۳٫۵ کیلومتر باقی مانده است که برای تملک زمینهای معارض و تکمیل آن باید ۱۱۰۰ میلیارد ریال (۱۱۰ میلیارد تومان) هزینه شود.
**آخرین وضعیت آزادراه تهران – شمال
خادمی درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران – شمال گفت: در این مسیر پس از ۱۷ سال، پیشرفت فیزیکی قطعه اول آن حدود ۳۰ درصد بود اما با تدبیر وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: قطعه دوم آزادراه تهران شمال نیز به طول ۲۲ کیلومتر با حضور معاون اول رییسجمهوری عملیات اجرایی آن توسط پیمانکاران ایرانی آغاز شده بهطوری که ساخت ابنیه و پلهای آن در دست اجراست و از حفر تونل ۶۵۰۰ متری البرز تنها ۱۳۰۰ متر باقیمانده است.
خادمی یادآورشد: برای تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران – شمال ۲۵ هزار میلیارد ریال (۲۵۰۰ میلیارد تومان) باید هزینه شود.
وی درباره مسیر قزوین – الموت – تنکابن اظهار داشت: این محور نیز یکی از محورهای مهم ما برای دسترسی به شمال کشور است که تاکنون پیشرفت فیزیکی به بیش از ۴۵ درصد رسیده و برای تکمیل آن نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال (یکهزار میلیارد تومان) اعتبار هستیم.
** امضای تفاهمنامه ساخت ۸ کیلومتر از آزادراه قزوین – رشت
خادمی درباره آزادراه قزوین – رشت نیز گفت: طول این آزادراه ۱۳۸ کیلومتر است که تاکنون ۱۲۷ کیلومتر آن زیربار ترافیک رفته و به تازگی نیز ۳۲۰۰ کیلومتر آن برای رفت و آمد مردم آماده شد.
وی یادآورشد: تنها در سال ۹۴ و ۹۵ بالغ بر دو هزار میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد تومان) برای این ۳۲۰۰ کیلومتر هزینه شده است و برای آمادهسازی ۸ کیلومتر دیگر از این مسیر تفاهمنامه آن با سرمایهگذار مربوطه یک ماه پیش امضا شد تا با هزینهای معادل ۴۸۰۰ میلیارد ریال (۴۸۰ میلیارد تومان) این مسیر به صورت رفت و برگشت آماده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه جادهای نیز اعلام کرد: این شرکت ساخت ۷۵۰۰ کیلومتر راه اصلی را در دست اقدام دارد و انتظار میرود سالانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر از این راهها به بهرهبرداری برسد.
** مطالعه احداث ۲۴۱۰ کیلومتر آزادراه جدید
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه اکنون این شرکت در ۱۶ پروژه آزادراهی کشور مشغول فعالیت است، گفت: طول این آزادراهها ۱۱۸۰ کیلومتر است و اکنون ۲۴۱۰ کیلومتر ساخت آزادراه در دست مطالعه این شرکت قرار دارد.
خادمی اظهارداشت: رویکرد این شرکت این است که ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه فعلی کشور به ۵ هزار کیلومتر افزایش یابد.
** بهرهبرداری از ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان سال
وی با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سطح کشور ۲۲ پروژه ریلی نیز به طول ۳۴۳۰ کیلومتر را در دست احداث دارد، گفت: پیشبینی میکنیم ۹۱۹ کیلومتر از این شبکه ریلی تا پایان سالجاری به بهرهبرداری برسد ضمن آنکه دو خطه شدن ۹۰۰ کیلومتر از شبکه ریلی کشور نقطه عطفی در توسعه خط آهن در کشور خواهد بود.
خادمی با بیان اینکه برای تهیه ریل مشکلی وجود ندارد، گفت: با توجه به فاینانس کشور هند تاکنون ۱۵۰ هزار تن ریل وارد کشور شده است تا در شبکه ریلی کشور به تدریج مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین ذوب آهن ایران به هر میزانی ریل تولید کند، ما آمادگی داریم این ریلها را برای نصب در شبکه ریلی خریداری کنیم اما هنوز ذوب آهن نتوانسته ریل تولیدی خود را به بازار عرضه کند.
وی در پایان به اهمیت اتصال ۵ استان کشور به شبکه ریلی اشاره کرد و افزود: شبکه ریلی به شهر همدان متصل شد؛ خط آهن کرمانشاه تا دو ماه آینده به بهرهبرداری میرسد و اتصال راهآهن به ارومیه نیز تا یک هفته آینده ریلگذاری آن به پایان میرسد.
خادمی ادامهداد: از خط آهن قزوین – رشت ۳۲ کیلومتر باقیمانده و خط آهن میانهـ بستانآباد – تبریز نیز به طول ۶۵ کیلومتر تا پایان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.