۳ سال زندان در انتظار زائران بدون روادید اربعین عراق

۳ سال زندان در انتظار زائران بدون روادید اربعین عراق هر سال در این ایام با نزدیک شدن به روزهای پیاده‌روی اربعین حسینی، نهادها، سازمان‌ها و افراد بسیاری در صدد فراهم آوردن شرایط لازم و مناسب برای هر چه بهتر برگزار شدن این گردهمایی عظیم هستند. در عین حال اخبار و اطلاعات فراوانی در این […]

۳ سال زندان در انتظار زائران بدون روادید اربعین عراق

هر سال در این ایام با نزدیک شدن به روزهای پیاده‌روی اربعین حسینی، نهادها، سازمان‌ها و افراد بسیاری در صدد فراهم آوردن شرایط لازم و مناسب برای هر چه بهتر برگزار شدن این گردهمایی عظیم هستند. در عین حال اخبار و اطلاعات فراوانی در این ایام مخابره می‌شود که می‌تواند مورد استفاده زائران قرار گیرد.

رییس پلیس جعل و کلاهبرداری آگاهی ناجا به زائران اربعین توصیه کرد: برای دریافت ویزای کشور عراق از طریق سامانه «سماح» اقدام کنند.

محمدرضااکبری تأکیدکرد: زائران فریب تبلیغات دروغین برخی سایت‌ها برای دریافت ویزای ارزان و سریع را نخورند و برای دریافت گذرنامه شخصاً به دفاتر «پلیس+۱۰» مراجعه و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس، دفاتر و مؤسسات غیرمجاز تحویل ندهند.

وی افزود: لازم است زائران از مدارک هویتی خود به دقت مواظبت کرده و در صورت مفقودی موضوع را به نزدیک‌‌ترین واحد انتظامی اطلاع دهند، برای دریافت ارز مورد نیاز نیز به صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خودداری کنند.

در این هفته و به رغم توصیه‌های فراوان برای تهیه بلیت از مراکز معتبر رییس پلیس تهران از کشف ۱۰۰ هزار ویزای جعلی اربعین در تهران خبر داد.

رییس پلیس تهران نیز گفت: نیروهای اطلاعاتی پلیس پایتخت در آستانه مراسم اربعین حسینی در اقدامی عملیاتی ضمن انهدام باند بزرگ جعل ویزا و دستگیری اعضای آن، یک‌صد هزار ویزای جعلی از این باند کشف کردند.

به دنبال تأکیدات مقامات بر لزوم تهیه ویزا برای شرکت در مراسم اربعین، سرکنسول ایران در کربلا از مجازات زندان برای افرادی که بدون ویزا به کشور عراق وارد می‌شوند، خبر داد.

در همین ارتباط، سرکنسول ایران در کربلا با بیان این‌که داشتن مدارک قانونی اعم از ویزا، گذرنامه و مهر ورود و خروج برای زائران اربعین الزامی است، گفت: ورود به خاک عراق بدون ویزا یا بدون ثبت مهر ورود به‌عنوان ورود غیرقانونی تلقی شده و حداقل ۳ سال زندانی در پی دارد.

همچنین کشور عراق اعلام کرد: صدور ویزای اربعین فقط در سفارتخانه‌ها انجام می‌گیرد و هیچ ویزایی در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی صادر نمی‌شود.

علاوه بر ۴۰ دلار ویزا، متقاضیان سفر اربعین ۱۸هزار و ۸۰۰ تومان برای بیمه عمر و حوادث، ۶۲۰۰ تومان برای خدمات درمانی (هلال احمر) و ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان به عنوان حق‌الزحمه اخذ روادید باید پرداخت کنند تا فرایند ثبت نام و صدور ویزای آنها تکمیل شود.

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری کشور به نرخ اتوبوس‌ها در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: نرخ اتوبوس در حال حاضر برای مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و زمانی که یک‌سر خالی می‌شود این نرخ ۷۶ هزار تومان می‌شود.

یکی از مواردی که ممکن است در این ایام مورد سوء‌استفاده برخی قرار بگیرد، قیمت بلیت برای سفر به کشور عراق است.

در این خصوص جعفرزاده، مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی گفت: پرواز رفت و برگشت تهران-نجف فقط ۱٫۲ میلیون تومان است. از مردم می‌خواهیم فقط از نمایندگان رسمی بلیت پروازهای اربعین را خریداری کنند.

سخنگوی ستاد اربعین استان تهران مرز مهران را به عنوان گذرگاه خروجی زائران اربعین در استان تهران معرفی کرد و افزود: هماهنگی برای بازگشایی مرز چهارم نیز آغاز شده است.

 

حمیدگودرزی ضمن ارزیابی وضعیت ثبت نام‌ها برای پیاده‌روی اربعین گفت: «هم‌اینک ۵ کمیته شکل گرفته است و مأموریت استان تهران در نجف می‌باشد که ۱۵۰ هزار غذا در شبانه‌روز سرو خواهیم کرد.