اعطای تسهیلات بلا عوض ۳۰ میلیون تومانی به دانش‌بنیان‌ها

برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی اعطای تسهیلات بلا عوض ۳۰ میلیون تومانی به دانش‌بنیان‌ها رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای نخستین بار صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلاتی را برای حضور شرکت‎های دانش‌بنیان جهت حضور در رویداد‌‌ها و نمایشگاه‎های بین‎المللی در نظر گرفته است. به گزارش فارس به نقل از اتحادیه تولیدکنندگان و […]

برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی

اعطای تسهیلات بلا عوض ۳۰ میلیون تومانی به دانش‌بنیان‌ها

رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای نخستین بار صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلاتی را برای حضور شرکتهای دانش‌بنیان جهت حضور در رویداد‌‌ها و نمایشگاههای بینالمللی در نظر گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرمافزار ایران، بهزاد سلطانی با اشاره به تسهیلات ارایه شده به شرکتهای دانش‌بنیان حاضر در جیتکس ۲۰۱۷ افزود: امسال برای اولین بار، به شرکتهای دانشبنیان حاضر در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، ۱۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و ۱۵ میلیون تومان نیز از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت شده است.

سلطانی اضافه‌کرد: در مجموع در این دوره از نمایشگاه جیتکس، ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که هر شرکتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان می‌تواند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهرهمند شود، گفت: این تسهیلات فقط مشمول حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نمیشود و شرکت‌های دانش‌بنیان در سایر حوزهها نیز برای حضور در نمایشگاههای بین‌المللی و داخلی میتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی هدف عمده ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در رویدادهای بین‌المللی را توسعه صادرات برشمرد و افزود: شرکتهای دانشبنیان هم در قالب حضور در پاویون و هم حضور مستقل در نمایشگاههای بینالمللی میتوانند تسهیلات دریافت کنند و فرایند دریافت آن نیز بسیار راحت است.

وی تأکیدکرد: حمایتهای صندوق نوآوری و شکوفایی صرفاً از شرکت‌های دانش‌بنیان تأیید صلاحیت شده از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری است.

سلطانی در ادامه آماری از تسهیلات ارایه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه کرد و گفت: از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بیش از ۴ هزار تقاضای دریافت تسهیلات داشتیم که دو هزار و ۲۱۰ تقاضا تاکنون مصوب شده و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعاً ۲۵۸ مصوبه داشتیم که ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به آنها ارایه شده است.

وی تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دومین صنعت بزرگ کشور است که از این محل تسهیلات دریافت کردهاند و به ترتیب تهران، اصفهان و یزد جزو استانهای پیشرو در این فناوری هستند.

رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مطابق مصوبه هیأت عامل از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۴ دفتر توانمندسازی صندوق با مدیریت آقای‌رضا‌نقی‌زاده با هدف حمایت از ارتقا توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شده است.

وی ادامه‌داد: در اولین قدم دفتر توانمندسازی اقدام به ارایه برنامه راهبردی توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی کرد که متشکل از ۷ برنامه راهبردی و ۴۹ برنامه عملیاتی ذیل برنامههای راهبردی است.

 

به گفته وی، در این طرح‌های راهبردی هم به طرف دریافت‌کننده خدمت که شرکتهای دانشبنیان هستند توجه شده و هم به طرف ارایه‌کننده خدمات توانمندسازی که شرکتهای تجاری‌سازی و مشاوره‌ای هستند.