عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی شرط ماندگاری صنعت خودرو صادرات است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور گفت: امروز توجه به صادرات از جمله ابرازها و شروط ماندگاری صنعت خودرو در کشور است. محمدرضا نجفی در گفتوگو با […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
شرط ماندگاری صنعت خودرو صادرات است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور گفت: امروز توجه به صادرات از جمله ابرازها و شروط ماندگاری صنعت خودرو در کشور است.
محمدرضا نجفی در گفتوگو با خبرخودرو اظهار داشت: در صورت عدم توجه به بازارهای صادراتی، نه تنها انتظار صنعتی ماندگار و رقابتی را نباید داشته باشیم بلکه در چنین شرایطی رعایت حقوق مصرفکنندگان و استمرار حیات بنگاهها که لازمه حفظ اشتغال است را در کشور شاهد نخواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه امروز صنعت و تولید در کشور باید ظرفیت حداقل صادرات ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات تولیدی را داشته باشد، گفت: هر گونه توجه به تولید صادرات محور ضمن اینکه زمینه ارتقای کیفیت، کاهش قیمت و دسترسی به دانش و تکنولوژی در تولید را فراهم میکند بلکه حرکت در مسیر امنیت در تولید را نیز به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه توسعه بازارهای صادراتی، پویایی، ماندگاری و رقابت پذیری در صنعت خودرو را به همراه دارد، تصریح کرد: بیشک هر گونه عدم اهتمام به حوزه صادرات در صنعت خودرو و عدم دستیابی به ظرفیت اقتصادی در تولید، در قیمت تمام شده تولید تأثیر منفی گذاشته و موجب افزایش قیمت خواهد شد.
وی افزود: همچنین عدم نگاه صادرات محور در تولید موجب میشود حقوق متعادل و متوازن ذینفعان قربانی شود از این رو باید کلیه بخشهای صنعتی به خصوص خودروسازان در حوزههای صادرات و توسعه بازار در این بخش تلاش مضاعفی را داشته باشند تا رشد صادرات در صنعت خودرو محقق شود.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم همچنین به بخشی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی در خصوص تولید و صنعت اشاره کرد و گفت: در بخشی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر لزوم توجه به تولید صادرات محور در حوزههای صنعتی و تولیدی تأکید شده است.
نجفی تصریح کرد: در صورتی که سیاستهای صادراتی در تولید توجه نشود باز هم باید حمایت مالی دولت از بنگاههای تولید و صنعتی را شاهد باشیم و پذیریم که این بنگاهها غیراقتصادی و زیانده هستند و هزینه آنها نیز باید از جیب مردم پرداخت شود.
وی در ادامه به مفهوم حضور در بازارهای صادراتی اشاره کرد و گفت: قطعاً در تولید صادرات محور منظور عرضه محصولی با قیمتی کمتر از داخل و با ضرر و زیان در بازارهای صادراتی نیست بلکه هدف از صادرات این است که در بازاررقابتی محصول تولیدی در داخل مشتری داشته و مشتریان خارجی با اشتیاق نسبت به خرید تولیدات داخلی اقدام کند.
وی افزود: امروز هر گونه عدم ارتباط صنعت با دنیا و فعالیت در چارچوب مرزهای جغرافیایی ضمن اینکه موجب رانت و محدودیت مصرفکنندگان در استفاده از تولیدات میشود بلکه مانع حضور محصولات داخلی در بازار رقابت جهانی خواهد شد که قطعاً مسیر درستی برای صنعت و تولید در کشور نخواهد بود.
وی تأکید کرد: بیشک در یک حیات رانتی، منافع ذینفعان در پای این رانت قربانی خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.