نایب رییس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعهسازی کشور مطرح کرد صنعت قطعهسازی کشور نیازمند ورود سرمایهگذاری و تکنولوژی جدید نایبرییس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعهسازی کشور با اشاره به مشکلات ناشی از ورود قطعات بیکیفیت به کشور گفت: در سالهای گذشته روند ورود قطعات بیکیفیت به جریان تولید و خدمات دغدغه جدی را به وجود […]
نایب رییس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعهسازی کشور مطرح کرد
صنعت قطعهسازی کشور نیازمند ورود سرمایهگذاری و تکنولوژی جدید
نایبرییس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعهسازی کشور با اشاره به مشکلات ناشی از ورود قطعات بیکیفیت به کشور گفت: در سالهای گذشته روند ورود قطعات بیکیفیت به جریان تولید و خدمات دغدغه جدی را به وجود آورده اما در این مدت تلاش قطعهسازان برای تولید و تأمین قطعات مورد نیاز در داخل تا حدودی مانع واردات قطعات بیکیفیت به کشور شده است.
احمدرضا رعنایی در گفتوگو با خبر خودرو اظهار داشت: هر چند تاکنون جریان ورود قطعات بیکیفیت به کشور به صفر نرسیده، اما توجه بیشتر دستگاههای نظارتی بر جریان واردات، روند عرضه این قطعات را به تدریج کاهش داده است.
وی اظهار داشت: متأسفانه سوءاستفاده و جریان رانت از خطرهایی است همواره صنعت قطعهسازی کشور را تهدید میکند چنانچه با وجود سیر کاهشی واردات قطعات بیکیفیت در یکی دو سال اخیر همچنان ورود این قطعات به بازار تداوم دارد.
وی همچنین به پتانسیل بسیار خوب تولید قطعات در کشور اشاره کرد و گفت: امروز مزیتهایی که در حوزه تأمین مواد اولیه، انرژی و نیروی انسانی ارزان در ایران وجود دارد میتواند شرایط خوبی برای تولید قطعهسازان در کشور فراهم کند.
وی در ادامه بر لزوم سرمایهگذاری برای تولید قطعات با کیفیت و استاندارد در داخل تأکید کرد و اظهار داشت: در چنین شرایطی صنعت قطعهسازی کشور برای تولید قطعات به روز و با کیفیت نیازمند سرمایهگذاری و ورود تکنولوژی جدید و ماشینآلات به روز است.
وی گفت: هم اکنون بهترین زمان برای واحدهای قطعهسازی و همچنین خودروسازان است تا با جذب سرمایهگذاری مناسب خطوط تولید را به روزرسانی نموده و منطبق با جریان استانداردهای تولید در دنیا حرکت کنند.
نایب رییس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعهسازی کشور تأکید کرد: البته قطعهسازان داخلی به لحاظ استانداردهای تولید در شرایط خوبی به لحاظ انطباق با استانداردهای جهانی قرار دارند اما هر گونه توسعه و ارتقای بیشتر استانداردها ضمن ارتقای کیفی قطعات و کاهش هزینه تولید، منجر به بهرهوری در تولید صنعت خودرو خواهد شد.
رعنایی افزود: در چنین شرایطی لازم است تا فضای کسب و کار در کشور با حمایت بخش خصوصی اصلاح شود و قوانینی که به نوعی مانع جذب سرمایهگذاری در صنعت قطعهسازی است، برداشته شود.
وی همچنین بر ضرورت توسعه سرمایهگذاری ثابت ارزی و ریالی در صنعت قطعهسازی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: تا هنگامی که وضعیت پرداخت مطالبات قطعهسازان روشن نشود و جریان خوبی بر این روند حاکم نگردد و همزمان بانکها دستی گشوده برای اختصاص تسهیلات ارزانقیمت نداشته باشند امید چندانی به توسعه سرمایهگذاری در صنعت قطعهسازی کشور نیست.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در یکی، دو سال اخیر خودروسازان و قطعهسازان از فرصتهای موجود برای توسعه سرمایهگذاری در بخشهای کیفیت و استانداردها نهایت استفاده را بردند چنانچه میتواند ادعا کرد که امروز فضای این صنایع در مسیرتوسعه قرار دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.